مدیرکل روابط عمومی استانداری یزدملاک برای تشخیص اینکه مدیری در یک سازمان، نگاه روابط عمومی محور دارد یا نه، را عملکرد آن مدیر در میزان میدان دهی به روابط عمومی و مشارکت دادن روابط عمومی در تصمیم گیری ها دانست و افزود: صرف اظهار نظرهای کلی مبنی بر اینکه روابط عمومی اهمیت دارد، نمی تواند ملاکی برای تشخیص میزان توجه مدیر یک دستگاه به روابط عمومی باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، داود پاک طینت با حضور در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان مهریز گفت: ملاک برای تشخیص وجود یا عدم وجود، نگاه روابط عمومی محور در یک مدیر، صرفا اظهار نظر های او نسبت به روابط عمومی ها نیست، بلکه باید در عمل دید یک مدیر چقدر روابط عمومی را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت می دهد.
وی یکی از شاخص های تشخیص مدیر با نگاه روابط عمومی محور را، بررسی میزان و چگونگی استفاده آن مدیر از قابلیت های روابط عمومی برای برقراری ارتباط با مخاطبان به خصوص ارتباط با رسانه ها دانست وافزود: مدیری که خارج از کانال روابط عمومی با مخاطبان یا رسانه ای ارتباط برقرار می کند هرچند هم بارها از اهمیت روابط عمومی ها سخن گفته باشد در واقع نگاهی روابط عمومی محور ندارد.
وی ادامه داد، البته نباید فراموش کرد که روابط عمومی ها نیز باید به حدی از توانایی و اشراف دست یابند که مدیران، آنان را کانال های مطمئنی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و رسانه ها بدانند.
پاک طینت در بخش دیگری از سخنان خود به تعاریف مختلفی که برای روابط عمومی وجود دارد اشاره کرد و افزود: تعریفی که امروزه در میان صاحب نظران همه گیر شده است، تعریفی است كه روابط عمومي را در يك كلمه، "مردم داری" مي داند و این بدان معنی است که روابط عمومی ها باید فعالیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود را حول محور مردم داری تعریف نمایند.
وی افزود: به همین دلیل می توان ادعا کرد فعالیت روابط عمومی محدود به ساعات رسمی اداری نیست و یک مسوول و کارشناس روابط عمومی همواره باید نگاه روابط عمومی محور داشته باشد به طوری که همیشه و همه جا مباحث سازمان خود را پوشش دهد و دغدغه سازمان خود را داشته باشد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد  با انتقاد از تک بعدی و محدود شدن روابط عمومی ها در عرصه اطلاع رسانی، افزود: روابط عمومی فراتر از اطلاع رسانی و خبر نویسی است و بخش های چون تشریفات، سمعی بصری، تبلیغات، افكار سنجي، تكريم ارباب رجوع و ... نیز از حوزه های مهم روابط عمومی به شمار می روند که متاسفانه در بسیاری از سازمان ها و دستگاه های اجرایی به این موارد اهمیت کمتری داده می شود یا نادیده گرفته می شوند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به اینکه وظيفه روابط عمومی تنها خبرواطلاع رسانی نیست تاکید کرد: یک کارشناس و مسوول روابط عمومی می توانند به عنوان مشاور در امور مربوط به حوزه کاری خود برای مدیرش ایفای نفش کند و سازمانی و مدیر سازمانی موفق است که این اجازه را به روابط عمومی بدهد.
پاک طینت در ادامه با برشمردن بخشی از مشکلات روابط عمومی ها در شهرستان ها ادامه داد: مشکلاتی از نظر کمبود پست سازمانی روابط عمومی در ادارات شهرستان ها وجود دارد که معمولا کارشناس یا مسوول روابط عمومی ملزم به انجام امور دیگر بخش ها نیز هست و این موضوع به خودی خود تمرکز و خلاقیت را از آنان گرفته است.
در ادامه این نشست نیز فرماندار شهرستان مهریز با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها گفت: همواره به مدیران شهرستان توصیه کرده ایم که روابط عمومی ها را جدی بگیرند و آنها را در امور مربوطه مشارکت دهند.
سید محمد رستگاری ابراز امیدواری کرد با توجه به نگاه مثبت مدیران ارشد کشور و استان مشکلات سازمانی روابط عمومی ها رفع گردد و جایگاه روابط عمومی ها در دولت تدبیر و امید ارتقا یابد.
وی ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها را مهم دانست و تصریح کرد: ارتباط خوب و موثر روابط عمومی ها با رسانه ها منجر به اطلاع رسانی مطلوب و در نهایت آگاهی جامعه خواهد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان مهریز با تاکید بر اینکه انتشار مشکلات و کاستی ها ضروری است، خواستار ایجاد فضایی شاد و امید بخش توسط روابط عمومی ها و رسانه ها در بین مردم شد.
لازم بذکر است در پایان این مراسم از روابط عمومی های برتر شهرستان مهریز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا