برای احداث کشتارگاه مشترک دام و طیور با لحاظ کردن مسائل اقتصادی ؛فنی و زیست محیطی بررسی های لازم انجام و با حمایت های موثر دستگاههای ذیربط این موضوع به سرانجامی برسد.

نماینده مردم اردکان در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه دام این شهرستان با بیان اینکه آلودگی های میكروبی بطور جدی بهداشت عمومی و كیفیت مواد غذایی را تحت تأثیر قرار می دهد اظهار داشت: سلامت دام،وضعیت مناسب کشتارگاه و حمل و عرضه بهداشتی گوشت که می تواند در جلوگیری از شیوع بیماریها و سلامت جامعه نقش موثری داشته باشد باید مدنظر دست اندرکاران امر قرار گیرد.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه شهرستان اردکان با دارا بودن 200 واحد مرغداری فعال و یا در دست احداث  قطب طیور استان یزد محسوب می گردد اظهار داشت: ظرفیت تولید 5 میلیون تن مرغ در سال در شهرستان اردکان وجود دارد؛اما متاسفانه کشتار طیور در شهرستان انجام نمی شود.

نماینده مردم اردکان که پس از استماع گزارش مدیرکل دامپزشکی استان ومسئولان بهداشت شهرستان و طرح دغدغه های گسترده بهداستی حال حاضر کشتارگاه دام اردکان سخن می گفت با طرح چند پرسش از مدیران حاضر مبنی بر " وظیفه مسئولان در تامین امنیت غذایی مردم،هزینه کرد صحیح پول بیت المال ،ترجیح منافع جمعی بر منافع خرد و فردی و نامناسب بودن مکان فعلی کشتارگاه"  که مورد اتفاق نظر حاضرین نیز قرار گرفته، ادامه داد: مسئولیت ما ایجاب می کند تا برای رسیدگی به وضعیت کشتارگاه فعلی که از لحاظ دامپزشکی،بهداشت و ناظر شرعی به شدت نامطلوب اعلام شده فکر اساسی شود.

"تابش" با ذکر این مطلب که به تصمیم فرمانداری،شورای شهر و دامپزشکی در زمینه بهسازی یا احداث کشتارگاه جدید احترام می گذاریم گفت: با لحاظ جوانب امر، هر چه سریعتر در این خصوص اقدام و اطلاع رسانی لازم نیز صورت پذیرد.

در این جلسه که با حضور معاون عمرانی استاندار،مدیران کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان و معتمدین در محل شورای اسلامی شهر اردکان برگزار شد، حاضرین نقطه نظرات و پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد و مقرر گردید برای احداث کشتارگاه مشترک دام و طیور با لحاظ کردن مسائل اقتصادی ؛فنی و زیست محیطی بررسی های لازم انجام و با حمایت های موثر دستگاههای ذیربط این موضوع به سرانجامی برسد.

در ادامه جلسه ؛ موضوع احداث آرامستان جدید؛میدان عرضه میوه و تره بار،ترمینال مسافربری برون شهری و تامین اتوبوس های جدید با مشارکت بخش خصوصی ؛احداث زائر سرا در شهر قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران نقطه نظرات خویش را بیان داشتند و مقرر شد معاونت عمرانی استانداری و فرماندار اردکان با کمک دستگاههای ذیربط برای تسریع در ایجاد این عرصه ها اقدامات موثری را معمول دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از اقدامات انجام شده اظهار داشت خوشبختانه بدلیل فعالیت های صنعتی و اقتصادی گسترده در شهرستان ؛منابع مالی ارائه خدمات گسترده به شهروندان فراهم شده است و الحمدالله شهرداریها و دهیاریها شهرستان اعتبارات خوبی در اختیار دارند که باید با درایت و برنامه ریزی این منابع را صرف خدمت رسانی به مردم نموده و سعی نمایند منابع جاری را به منابع پایدارتر تبدیل نمایند تا در آینده اگر با مشکلی مواجه شدند خدمات رسانی به مردم آسیبی نبیند.

محمدرضا تابش ابراز امیدواری کرد با تسریع در اجراء پروژه های خدماتی ؛ مردم طعم توسعه و عدالت را احساس نمایند و توجه به مناطق محروم تر در روستاها و شهر در اولویت باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا