رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی درفضای مجازی توسط پلیس فتا گلستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی توسط كارشناسان پلیس فتا گلستان، وبلاگی كه اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی می كرد را شناسایی و با تشكیل پرونده موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی گفت: طی هماهنگی قضایی، فردی به عنوان مدیر وبلاگی كه دانشجو مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر در حال تحصیل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان آق‌قلا اقدام به بارگذاری مطالب و انتشار محتویات غیر اخلاقی در فضای مجازی می كرد را دستگیر كنند.

رییس پلیس فتا گلستان با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی خود گفت: وی انگیزه خود از این اقدام را آشنایی کار با اینترنت و افزایش بازدید کاربران از وبلاگ ، سرگرمی و کنجکاوی در فضای مجازی اعلام كرده است.

به گفته وی متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ رجبلی همچنین تصریح كرد: برابر ماده 14 قانون جرائم رایانه ای، هرشخصی به وسیله سیستم های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مبتذل و مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله كند و یا با قصد ارسال یا انتشار یا تجارت تولید یا ذخیره و نگهداری كند به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزاء نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محكوم خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا