گزارش و کزارش تصویری :امام جمعه یزد در ناماز جمعه این هفته یزد :

بسياري از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها در سطح جامعه بخاطر عدم رعايت حجاب است


یزدفردا "نماینده ولی فقیه و امام جمعه يزد در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه گفت: كار فرهنگي براي مبارزه با بد‌حجابي در جامعه كفايت نمي‌كند و بايد به دنبال ساز و كارهاي ديگري نيز در كنار كار فرهنگي بود چرا که
عامل اصلي بسياري از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها در سطح جامعه بخاطر عدم رعايت حجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلي صدوقي افزود : وقتي مي‌بينيد كه دزدي به مغازه‌اي دستبرد مي‌زند آيا نيروي انتظامي تنها او را نصيحت مي‌كند و تنها كار فرهنگي انجام مي‌‌دهد يا او را دستبند مي‌زند و به دادگاه مي‌برد.
وي تصريح كرد: برخي بي‌حجابي‌ها به ويژه در پايتخت جمهوري اسلامي ايران بيانگر عناد با اسلام و دستورات اسلامي است كه بايد با آنها برخورد شود.
صدوقي با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه (س) و تسليت به همين مناسبت، اظهار داشت: عفت و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) بايد الگوي زنان در جامعه اسلامي باشد و اگر مي‌گوييم ايشان را بايد اسوه خود قرار دهيم يعني اينكه تلاش كنيم شباهتي بين مادران و زنان و دختران جامعه ما با آن حضرت باشد.
وي تاكيد كرد: گمان نكنيد كه حجاب، خانه‌نشيني است، مگر حضرت زهرا چگونه با حجاب به ميان دوست و دشمن، مهاجر و انصار رفت و از حق حضرت علي (ع) دفاع كرد يا چگونه به مسجد رفت، خود را پوشاند، در ميان زنان و در پشت پرده قرار گرفت و خطبه خواند.
خطيب جمعه يزد با اشاره تشييع پيكر 97 تن از شهداي جنگ تحميلي كه هم‌اكنون در تهران در حال انجام است، افزود: اين پيكرهاي مقدس پس از اينكه سال‌ها در بيابان‌ها مفقود بودند پيدا شده‌اند و در حال تشييع هستن و در بسياري از اين پيكرها جز استخوان و پلاك چيزي باقي نمانده است و پيام آنها در حال حاضر چيزي جز پاسداري از اسلام و ارزش‌هاي اسلامي نيست، پيامي كه سال‌ها پيش نيز به خاطر آن به جبهه‌هاي حق عليه باطل رفتند تا از ناموس و دين مردم كشور خود دفاع كنند. صدوقي همچنين با اشاره به كنسرت موسيقي كه چندي پيش در شاهديه يزد برگزار شد، از آن به عنوان حادثه‌اي شوم و ننگين ياد كرد و اظهار داشت: آن رقص و پايكوبي و مسائل زشتي كه در دارالعباده اتفاق افتاد زيبنده اين شهر نبود و اين‌گونه رفتارها روح اسلام را خدشه‌دار مي‌كند.
وي با انتقاد از صدور مجوزهاي بي‌نظارت بيان داشت: تنها صدور مجوز كفايت نمي‌كند بلكه نظارت بر اجراي برنامه‌ها نيز از وظايف اصلي متوليان امر است و از مجوز بي‌نظارت نتيجه‌اي جز اين نيز نمي‌شد انتظار داشت. گفتنیست قبل از خطبه هاي نماز جمعه يزد مقوم مدير عامل شرکت مخابرات استان یزد به ارائه گزارشي از وضعيت اين شرکت و اقدامات انجام شده پرداخت.


عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا













































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا