سامانه شهرالکترونیک یزد راه اندازی شد



مدیرعامل شرکت پیشگامان محتوا گستر از آغاز فعالیت سامانه شهر الکترونیک یزد به صورت آزمایشی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان، علی اشرف زاده از شروع فعالیت سامانه شهرالکترونیک یزد با نام یزدتودی -YazdToday – از اول دی ماه خبر داد.


وی گفت: یکی از مهمترین ماموریت های شرکت پیشگامان محتوا گستر افزایش محتوا بر بستر اینترنت است و این مهم به ساز و کار وبرنامه ریزی نیاز دارد.


وی ادامه داد: یکی از اولین برنامه های در دست اقدام راه اندازی سامانه اینترنتی شهر الکترونیک یزد بود که مجموعه ای از خدمات الکترونیک ارگان ها و دستگاهی های دولتی و عمومی را به کاربر ارائه کند. این سامانه هم اکنون در دامنه www.yazdtoday.com قرار گرفته و خدمات الکترونیکی اکثر ارگان های کشوری و استانی را گردآوری کرده و برای راحتی کاربر در دسته بندی های مختلف ارائه می کند.


اشرف زاده خاطرنشان کرد: این خدمات در سه بخش خدمات الکترونیک ملی، استانی وبانکداری الکترونیک ارائه می شود که قابل دریافت است.


وی با بیان برخی مشکلات در ارائه خدمات الکترونیک در ایران گفت: در نظر داشتیم تمامی این خدمات از درگاه سامانه اینترنتی شهرالکترونیک یزد انجام گیرد ولی به دلایل مختلف از جمله عدم امکان فنی توسط سازمان های ارائه دهنده این مهم میسر نشد و صرفا این سامانه کاربر را به صفحه خدمت مورد نظر هدایت می کند.


مدیرعامل شرکت پیشگامان محتوا گستر خاطرنشان کرد: هم اکنون بالغ بر 300 خدمت الکترونیکی ارائه شده و به صورت مرتب این خدمات به روز و افزوده می شود.


وی در عین حال تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان در بخش سایبری عدم وجود منابع اطلاعاتی بود که در فاز نخست بانک اطلاعات اخبار استان راه اندازی گردید که روزانه اخبار ارگان های دولتی و رسانه های رسمی کشور را در هشت سرویس اصلی و فرعی بازنشر می کند و که با همکاری موسسه فرهنگی هنری رسانه پرداز یزد در حال اجراست و امیدواریم به عنوان یکی از منابع خبری استان تبدیل شود.


اشرف زاده تاکید کرد: بانک های اطلاعاتی دیگری نیز در دست تدوین است که به حمایت بخش دولتی فعال خواهد شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا