رئیس دادگستری شهرستان طبس در جشن گلریزان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی در راستای اصلاح قوانین به منظور جلوگیری از ورود محکومان جرایم مالی به زندان باید اقدام جدی کنند.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: دومین مراسم جشن گلریزان طبس که با حضور "حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان" امام جمعه و جمعی از مسئولان و خیران طبسی در سالن همایش‌های میقات الرضا برگزار شد.

امام جمعه طبس در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم مساعدت همگانی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، بیان کرد: اسلام دینی جامع و کامل است که دنیا و آخرت انسان‌ها و نیز آسایش فرد و آسایش آحاد جامعه را در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سید ابراهیم مهاجریان" افزود: بزرگان دین اسلام که به عنوان الگوی جهان بشریت هستند، همواره دیگران را بر خود ترجیح می‌دادند و امروز نیز باید مردم مسلمان ایران اسلامی به فکر مشکلات دیگران به ویژه زندانیان جرایم مالی غیرعمد بوده و در راستای آزادی این دسته از زندانیان کمک کنند.

رئیس دادگستری شهرستان طبس در جشن گلریزان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی در راستای اصلاح قوانین به منظور جلوگیری از ورود محکومان جرایم مالی به زندان باید اقدام جدی کنند، چراکه بسیاری از افرادی که در اثر تصادف، مهریه، دیه، نفقه  محکوم به پرداخت مبالغی شده و به دلیل عدم پرداخت در زندان به سر می‌برند، افرادی آبرودار و واقعاً نیازمند هستند که به صورت ناآگاهانه مرتکب جرم شده‌اند.

"غلامحسین توکلی" اظهار داشت: براساس قانون چنانچه شخصی به هر دلیل محکوم به پرداخت مبلغی شود و پرداخت نکند و مالی هم در اختیار نداشته باشد، باید تا زمان اثبات اعسار یا پرداخت بدهی در زندان بماند که قضات هم مجبور به اجرای این قانون هستند.

وی ادامه داد: البته با توصیه مقام معظم رهبری، بخش‌نامه‌ای از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده که به نظر می‌رسد در صورت اجرای آن تعداد زیادی از محکومان جرایم مالی آزاد شوند.

مقام عالی قضائی شهرستان طبس تصریح کرد: ورود سرپرست یک خانواده به زندان، علاوه بر ایجاد فشارهای شدید روحی و روانی برای فرد زندانی، موجب وارد آمدن فشارهای سخت روانی و مشکلات غیرقابل جبرانی برای همسر، فرزندان و حتی اقوام فرد زندانی می‌شود که بهتر است خیران با اعطای کمک‌های مالی در راستای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد مساعدت کنند.

سخنرانی "محمدرضا حمامی‌شهری" رئیس زندان شهرستان طبس و دبیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان طبس، پخش کلیپی حاوی مصاحبه‌های زندانیان جرایم مالی و خانواده‌های آن‌ها، و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های دومین مراسم جشن گلریزان طبس بود.

همچنین در این مراسم حساب جاری شماره 2400 بانک ملی شعبه غدیر یزد، حساب جام شماره 63/12552593 بانک ملت و حساب سیبای شماره 0108888888002 بانک ملی ایران به نام ستاد دیه استان یزد، برای واریز کمک‌های مردمی به منظور آزادی زندانیان جرایم مالی اعلام شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا