یزدفردا:حافظه انسان در بسیاری از موارد بیش از حد فرّار است و ما هر روزه به دلیل این محدودیت حافظه، بسیاری از وقایع مهم زندگی را فراموش می کنیم؛ دراین راستا شاید بتوان دوربینها را مهمترین و پرکاربردترین وسیله مصرفی برای ثبت همیشگی و سر زدن هراز چندگاهی به این وقایع اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دوربین ها تمامی زوایای زندگی مان را بایگانی کرده و به راحتی قابلیت جستجوی این خاطرات را برایمان فراهم می کنند و اگرچه این کالاها که امروزه کاملا دیجیتالی شده اند لذت ورق زدن خاطرات را در آلبوم های کاغذی از ما گرفته اند اما با گسترش فناوری اطلاعات و ناگزیری در استفاده از آن، دوربین های دیجیتالی تنها وسیله ای است که امکان در اختیارگرفتن رخدادهای زندگی را به شکل دیجیتالی برای ما فراهم می آورد.

رونق دوربین های دیجیتال در گرم ترین ماه سال

همه ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی بازار دوربینهای دیجیتال رونق بیشتری می گیرد و براین اساس شاید بتوان گرم ترین فصل سال و به تبع آن گرم ترین ماه سال را داغ ترین زمان خرید و فروش دوربینهای دیجیتالی عنوان کرد.

در این بازار با توجه به قدرت خرید مردم دوربین های غیرحرفه ای یا خانگی که به اصطلاح با نام کامپکت- Compact شناخته می شوند و دارای دوربین هایی با لنز ثابت بوده و از نظر اندازه کوچک و سبک هستند، محبوب تر و پرفروش تر از دوربین های حرفه ای DSLR هستند.

بازار دوربین های دیجیتال بسیار متنوع است و شاید بتوان آن را بعد از گوشی موبایل جذاب ترین بازار دیجیتالی عنوان کرد که برندهای بزرگ صاحب نام دنیا با تولید مدلهای مختلف و با قیمتهای متفاوت آن را قبضه کرده اند.

با این حال فروشندگان بازار دوربین های دیجیتال معتقدند که استفاده از دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای و شبه حرفه‌ای نیز در ایران در دایره توجه بسیاری از علاقه‌مندان هنر عکاسی قرار دارد؛ اما به دلیل مسائل اقتصادی، کاربران خانگی برای ثبت خاطرات خود بیشتر به سمت خرید دوربین های کامپکت می روند.


در این راستا دوربینهای دیجیتالی خانگی کمتر از قیمت ۵۰۰ هزار تومان در بازار این کالا طرفدار دارد و طی هفته های اخیر دوربین های دو برند کانن و سامسونگ بیشترین آمار تقاضای خرید را در این بازار به خود اختصاص دادند.

پرفروش ترین هایی برای طرفداران کانن

به گزارش مهر، کمپانی ژاپنی کانن به واسطه مشهور بودن در عرصه تولید دوربین و نیز با عرضه مدلهای متنوع از دوربین های دیجیتال با قیمت و امکانات متفاوت، توانسته بیشترین تقاضای خرید را در این بازار به خود اختصاص دهد.

در بازار پرفروشهای دوربین دیجیتال، مدل A۳۳۰۰ کانن که حدود ۲۷۵ هزار تومان قیمت دارد در صدر پرفروشهای برند کانن قرار دارد و از امکاناتی چون کیفیت عکس ۱۶ مگاپیکسلی، امکان فیلمبرداری با کیفیت HD و با سرعت ۳۰فریم بر ثانیه، صفحه نمایش سه اینچی، بزرگنمایی چهار برابر، فلاش داخلی قابل تنظیم به صورت اتوماتیک و دستی، نورسنجی و وضوح یابی اتوماتیک و وایت بالانس‌ و باطری لیتیوم NB-۸L بهره می برد.

در بازار پرفروشهای کانن مدل پاور شات A۲۲۰۰ نیز در میان متقاضیان خوب می فروشد که این دوربین یک کامپکت خوش قیمت با امکانات خوب و کیفیت قابل قبول محسوب می‌شود که حدود ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارد و دارای امکاناتی چون رزولوشن ۱۴.۱ مگاپیکسل همراه با قابلیت فیلمبرداری HD ۷۲۰p، زوم اپتیک با بزرگنمایی چهار برابر، مانیتور ۲.۷ اینچی، فلاش داخلی قابل تنظیم به صورت اتوماتیک و دستی و باتری یون لیتیومی قابل شارژ مدل NB۸L است.

سومین مدل پرفروش کانن پاور شات SX۲۳۰ HS است که ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارد و مجهز به لنز واید ۲۸-۳۹۲ میلی‌متر با توانایی زوم اپتیکال ۱۴ برابر و زوم ترکیبی دیجیتال ۵۶ برابر به همراه لرزش‌گیر دست مکانیکی داخلی، نمایشگر ۳ اینچی LCD و توانایی ضبط ویدیوییFull HD با صدای استریو و با فناوری تشخیص صحنه است؛ این دوربین علاوه بر مودهای عکاسی اتوماتیک از مودهای عکاسی کاملا دستی نیز بهره می‌برد که با آن حرفه‌ای‌ترها توانایی عکاسی بسیار خلاقانه ‌تر را خواهند داشت.

از دیگر مدل های پرفروش کانن در بازار می توان به SX ۲۴۰ نیز اشاره کرد که در لیست جدیدترین های این برند با حدود قیمت ۵۸۰ هزار تومان قرار دارد و دارای دوربین ۱۶مگاپیکسلی است.

پرفروش ترین هایی برای طرفداران سامسونگ 

برند کره ای سامسونگ که سهم خود را در بازار گوشی موبایل به اثبات رسانده در بازار دوربین های دیجیتال نیزاز اقبال خوبی برخوردار است و قیمت مناسب دوربین های خانگی آن باعث شده مشتریان بسیاری از انواع مدلهای دوربین این برند استقبال کنند.

در بازار پرفروشهای این برند، مدل WB۷۰۰ سامسونگ که حدود ۴۴۴ هزار تومان قیمت و ۲۰۳ گرم وزن دارد خوب می فروشد و از امکاناتی نظیر حسگر CCD با کیفیت ۱۶.۴ مگاپیکسلی، لنز ۲۴ و ۴۳۲ میلیمتری، بزرگنمایی اپتیکال ۱۸ برابر، لرزش گیر تصویر، زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری و همچنین فلاش داخلی با برد ۴.۵ متر، تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند و صفحه نمایش ۳ اینچی بهره می برد.

دومین گوشی پرفروش سامسونگ در هفته های اخیر مدل ST۶۵۰۰ است که با قیمت ۳۵۹ هزارتومان عرضه می شود و دارای حسگر CCD با کیفیت ۱۶.۴ مگاپیکسل، اندازه ۱/۲.۳۳ اینچ، لرزشگیر تصویر، زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری و بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر است؛ این دوربین از فلاش داخلی با برد ۳ متر و تکنولوژی تشخیص چهره با صفحه نمایش ۳ اینچی پشتیبانی می کند.

از دیگر دوربین های پرفروش سامسونگ می توان به مدل PL۱۷۰ اشاره کرد که حدود ۳۱۴ هزار تومان قیمت دارد و دارای حسگر CCD با کیفیت ۱۶.۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۳۳ اینچ، قابلیت فیلمبرداری در ابعاد HD ، لنز ۲۷-۲۷۰ میلیمتری، بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر، لرزشگیر تصویر، زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری و فلاش داخلی با برد ۳.۲ متر و صفحه نمایش ۳ اینچی است.

پرفروش ترین هایی برای طرفداران نیکون

بازار دوربین های نیکون اگرچه مانند ماههای گذشته نبوده و به دلیل کاهش واردات و عرضه محدود خریداران این برند دیگر مانند گذشته تمایلی به خرید این دوربین ها نشان نمی دهند اما یکی از مدلهای این برند که قیمت بالایی نیز دارد توانسته در صدر دوربین های سوپرزوم قرار گیرد.

مدل کولپیکس P۵۰۰ نیکون با قیمت ۷۱۰ هزار تومان که برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی جدی‌تر و افرادی که می‌خواهند خلاقانه تر عکاسی کنند ساخته شده بازار خوبی دارد و این دوربین که مجهز به لنز فوق‌العاده ۲۲.۵-۸۱۰ میلی متر با توانایی زوم ۳۶X است توانسته مقام نخست دوربین‌های سوپر زوم را به خود اختصاص ‌دهد.

از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به سنسور ۱۲.۱ مگاپیکسلی Backlit illuminated CMOS با ابعاد ۱/۲.۳ اینچ، گستره حساسیت یا ISO از ۱۶۰ تا ۳۲۰۰، توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD با صدای استریو، توانایی فیلمبرداری بسیار سریع با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، شوتینگ مودهای خلاقانه و دستی، سرعت عکاسی پیاپی ۸ فریم بر ثانیه تا ۵ عکس و نمایشگر ۳ اینچی بسیار عالی ۹۲۰,۰۰۰ نقطه با قابلیت چرخش اشاره کرد، این دوربین یک اهرم زوم مناسب در کنار لنز هم دارد و در رنگ‌های مشکی و قرمز ساخته شده است.

پرفروش ترین هایی برای طرفداران سونی 

بازار دوربین های دیجیتالی سونی هم چندی است به دلیل کاهش عرضه مدلهای جدید همانند نیکون از اقبال چندانی برخوردار نیست و تنها دو مدل این برند طی یک ماه اخیر توانسته نظر علاقه مندان به دوربین های سونی را به خود جلب کند.

مدل HX۹ سونی که با قیمت ۶۷۰ هزار تومان در بازارعرضه می شود یکی ازاین پرفروشها است که دارای سنسور ۱۶.۲ مگاپیکسلی CMOS با تکنولوژی Exmor R و کیفیت بالا (HD) فیلمبرداری است.این دوربین مجهز به GPS داخلی بوده و از توانایی زوم اپتیکال ۱۶ برابر، صفحه نمایش ۳ اینچی و لرزشگیر تصویر، فلاش داخلی با برد چهار متر، سیستم تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند و ذخیره بر روی کارت حافظه و سیستم GPS برخوردار است.

سونی سایبرشات DSC-HX۱۰۰V از دیگر پرفروش های این برند در بازار است که با قیمت ۷۷۰ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.این دوربین مجهز به لنز ۲۷-۸۱۰ میلی‌متری با توانایی زوم اپتیکال ۳۰ برابر، سنسور تصویر ۱۶.۲ مگاپیکسلی Back illuminated Exmor R CMOS، GPS و قطب نمای دیجیتالی داخلی بوده و دارای توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD با صدای استریو و پورت HDMI، توانایی عکاسی ۳D و ۳D Sweep Panorama است؛ همچنین از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به نمایشگر چرخنده ۳ اینچی با کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه، عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن کامل، گستره حساسیت سنسور از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ و لرزش‌گیر تصویر که حتی لرزش دست کاربر را در هنگام فیلم‌برداری جبران می‌کند اشاره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا