یزدفردا:فعال کردن قابلیت نمایش فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهد که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند.

به گزارش جام نیوز، ویروس‌های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می‌دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod۳۲ و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس‌ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه‌ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل در می‌آورند و بدین صورت خود را مخفی می‌کنند تا از چنگ آنتی ویروس‌ها در امان باشند.

اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند.

برای این کار:

۱- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

۲- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

۳- سپس به سر برگ Veiw بروید.

۴- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe است)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

۵- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

۶- حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod۳۲ یا Kaspersky ) کل هارد دیسک، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا