رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران مي‌گويد که به هر 6 نماينده وزنه‌برداري ايران براي کسب مدال اميد دارد.

حسين رضا زاده در خصوص شرايط کاروان وزنه‌برداري ايران در رقابت‌هاي المپيک اظهار داشت: 6 سهميه براي حضور در المپيک لندن کسب کرديم و نمايندگان‌مان در دسته‌هاي 85، 94، 105 و فوق‌سنگين حضور خواهند داشت و روز جمعه سهراب مرادي و کيانوش رستمي رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

وي ادامه داد: رکوردهاي وزنه‌برداران اين دو دسته را بررسي کرديم و متوجه شديم که رقابت ميلي‌متري ميان ورزشکاران حکم‌فرما خواهد بود. رکوردهاي حريفان بسيار نزديک به هم است و هرکس بتواند وزنه‌هاي صحيح بيشتري بالاي سر ببرد، روي سکو خواهد رفت.

رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران در خصوص اينکه آيا وزنه‌برداري مي‌تواند باز هم براي مردم ايران افتخارآفريني کند، افزود: کشتي، وزنه‌برداري و تکواندو 3 رشته‌اي هستند که هميشه در المپيک مدال‌آور بوده‌اند. توکل‌ ما به خداست و اميدواريم که بتوانيم باز هم مدال کسب کنيم. به هر 6 نماينده خود براي کسب مدال اميد داريم.

رضازاده ادامه داد: رقابت‌هاي المپيک بسيار سنگين است. همان‌طور که ديديد در دسته 56 و 62 کيلوگرم که چين هميشه مدال طلا را از آن خود مي‌کرد و رکورد جهان را در اختيار داشت، نتوانست افتخارآفريني کند. در المپيک به دليل نزديکي رقابت‌ها نمي‌توان پيش‌بيني کرد.

وي در خصوص ارزيابي از حريفان گفت: در چند روزي که در لندن حضور داشتيم با حضور در سالن‌هاي تمرين و مسابقه متوجه شديم که بسياري از کشورها در حال سرمايه‌گذاري بر روي ورزشکاران خود هستند. ميانگين سني نمايندگان ما 22 سال است که اميدوارم بتوانند علاوه بر موفقيت در اين دوره در دوره بعدي المپيک نيز با برنامه‌ريزي خوب فدراسيون بدرخشند.

رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران در خصوص احتمال ثبت رکورد در اين مسابقات توسط نمايندگان ايران گفت: رستمي و سليمي رکورد دنيا را در اختيار دارند و اگر بتوانند مدال طلاي خود را قطعي کنند، شايد بتوانند روي تغيير رکورد دنيا نيز برنامه‌ريزي کنند.

حسين رضازاده خاطرنشان کرد: نمايندگان ما گرچه تاکنون المپيک را تجربه نکرده‌اند، اما همگي عنوان‌دار و از افتخارآفرينان جهان هستند. من و کوروش باقري نيز براي روحيه دادن به آنها از هيچ کوششي دريغ نمي‌کنيم.

وي ادامه داد: ماه مبارک رمضان است و از مردم ايران مي‌خواهم کاروان المپيکي ايران را دعا کنند تا بتوانند نتايج خوبي در اين دوره از بازي‌ها کسب کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا