"حجت الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی" گفت: دشمن افزایش فشار اقتصادی بر ملت ایران را با هدف لطمه زدن به رشد ملی و اشتغال، ایجاد اختلاف، به خطر انداختن رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم دنبال می‌کند تا مردم را از نظام جدا کند، اما ملت شریف ایران همواره محکم و مصمم پای اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

طبس-  سرپرستی یزدفردا: امام جمعه موقت طبس در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: اجرای طرح ریاضت اقتصادی اروپا موجب اخراج بسیاری از شاغلان کشورهای اروپایی شد، اما موضوع اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت و دارای محورهای مشخصی است و فشاری را بر مردم تحمیل نمی‌کند.

حجت الاسلام دکتر "محمدجواد زنجانی طبسی" افزود: مقام معظم رهبری اخیراً طی سخنرانی‌های متعدد، موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی با طرح ریاضت اقتصادی اروپا کاملاً متفاوت و دارای محورهای مشخصی است.

خطیب جمعه موقت طبس یادآور شد: استکبار جهانی که برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرده است، بهترین روش مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را راه اقتصادی اعلام کرده و با توطئه‌هایی در این زمینه، قصد وارد آوردن فشار بر مردم و نظام را دارد.

دکتر زنجانی ادامه داد: مقام معظم رهبری با پیش‌بینی به‌ موقعِ این توطئه دشمنان، طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و برای آن محورهایی تعیین کرده‌اند که کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، مردمی کردن اقتصاد، حرکت براساس برنامه، پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها، توانمند کردن بخش خصوصی و استفاده هوشمندانه از ظرفیت‌ها در مقابل چالش‌ها از جمله این محورهاست که با طرح ریاضت اقتصادی اروپا که موجب اخراج بسیاری از کارگران و کارمندان کشورهای اروپایی شده کاملاً متفاوت است.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: دشمن افزایش فشار اقتصادی بر ملت ایران را با هدف لطمه زدن به رشد ملی و اشتغال، ایجاد اختلاف، به خطر انداختن رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم دنبال می‌کند تا به این طریق مردم دچار دل‌زده‌گی شده و از نظام جدا شوند، اما ملت شریف ایران همواره محکم و مصمم پای اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

حجت الاسلام زنجانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان راهکارهایی ارائه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآوری در دانش و فناوری، تقویت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود این محصولات به بازارهای مصرف، حل مشکلات شرکت‌های تولیدی و تشویق نخبگان علم و دانش و فناوری اشاره کرد.

تأکید بر لزوم بهره‌گیری از برکات لیالی قدر، تبریک میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام، تأکید بر لزوم اطعام و اکرام نیازمندان و ایتام به ویژه در ماه مبارک رمضان، یادآوری سالروز بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 میلادی، گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، و گرامیداشت روز خبرنگار از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا