یزدفردا:آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ميبد با اشاره به تهديدها و تحريم هاي استكبار گفت : ايادي استكبار كه در جايگاه ظلم و ستم به همه بشريت قرار دارد بايد بداند به فضل الهي و با همت والاي ملت غيور، رشادت جوانان ، بسيج ، دانشگاه و حوزه و مدرسه ، طعم تلخ شكست را در توطئه جديد تهديد و تحريم خواهد چشيد و آرزوي به زانو درآمدن اين ملت و مقاومت اسلامي را به گور خواهند برد .

به گزارش خبرنگار میبد آدینه ، امام جمعه ميبد تصريح كرد : ملت بزرگ ايران در ماه مبارك رمضان و روز قدس بهتر از سال هاي گذشته  عظمت ، شكوه ، مقاومت و پايداري خود را به دشمنان بويژه رژيم جعلي صهيونيستي و شيطان بزرگ امريكاي جنايتكار نشان خواهد داد .

خطيب جمعه ميبد در ادامه با طرح سوالاتي با بيان اينكه امريكا كه دم از حقوق بشر مي زند چرا اجازه همه پرسي و انتخابات در كشورهاي حوزه خليج فارس را نمي دهد و در كشورهايي نظير عربستان سعودي و دولت هايي كه حافظ منافع غرب در منطقه هستند خبري از انتخابات ،راي مردم و حقوق زنان نيست ! خاموشند ، تصريح كرد : هيچ وجدان بيداري نمي پذيرد كه رژيم هايي كه اصلا انتخابات ندارند و حقوق بشر در آن نيست و غرق گناه و فساد هستند عزيز دردانه امريكا باشند درحالي كه كشوري كه درخط مقدم مقاومت قرار دارد تحت فشارهاي شديد قرار بگيرد .

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه چرا در برابر عزيز دردانه هاي شما كه مجهز به سلاح هاي پيشرفته موشكي و قاره پيما و سلاح هاي اتمي هستند خاموشيد و يا پشتيبان اين جريان ظلم و ستم هستيد خاطرنشان كرد : چرا اسرائيل كه عضو آژانس نيست و پيمانهاي هسته ايي را امضا نكرده و سلاح بالفعل اتمي در وسط دنياي اسلام دارد از ناحيه استكبار پشتيباني مي شود ؟ درحالي كه كشوري كه بمب هسته ايي نمي خواهد و در جستجوي علم و دانش است اين همه تهديد و تحريم برعليه او  اعمال مي شود .

امام جمعه ميبد افزود : اگر راست مي گوييد با برگزاري رفراندام در افغانستان و عراق و سرزمين هاي فلسطين محبوبيت امريكا و اسرائيل را به نمايش بگذاريد.

آیت الله اعرافي براي نشان دادن چهره واقعي و پليد استبكار گفت : اينها در برابر انقلاب اسلامي با اين همه عظمت و شكوه ، از يك طرف طالبان و القاعده را ايجاد كردند كه آبروي اسلام را ببرند و از سوي ديگر مدلهايي مثل تركيه را طراحي كردند تا به ظاهر شكل اسلامي داشته باشد و در پشت صحنه با اسرائيل متحد باشند.

هفته اكرام :

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود ماه مبارك رمضان را ماه بهار قرآن و نيازمندان و فقيران بيان كرد و افزود : درماه مبارك رمضان بايد بيش از اين به اكرام يتيمان و اطعام نيازمندان و مستمندان توجه شود .

امام جمعه ميبد گفت : از نشانه هاي جامعه ايماني و اسلامي تعاون و تكافل اجتماعي است و جامعه ايي كه در آن اقوام به يكديگر توجه نمي كنند و توانگران و اغنياء بي اعتنا به نيازمندان و فقيرانند جامعه اسلامي نيست ولو مساجدش پر از جمعيت باشد .

خطيب جمعه ميبد رسيدگي به نيازمندان و مستمندان و يتيمان را از پيام هاي مهم ماه مبارك رمضان برشمرد و افزود : در استاني مثل يزد و شهري مثل ميبد كه از توان اقتصادي مناسبي برخوردارند وجود فقر و گرسنگي ننگي است كه با هيچ چيزي پاك شدني نيست و همه مردم و مسئولين در برابر آن مسئولند.

آیت الله اعرافی با اشاره به آمارهاي كميته امداد و بهزيستي و موسسات خيريه گفت : بيش از 5 هزار نفر ، يتيم ، معلول ، زنان بي سرپرست و افراد نيازمند تحت پوشش كميته امداد ، بهزيستي و موسسات خيريه در سطح شهرستان هستند كه قادر به تامين نياز اوليه زندگي خود نيستند .

خطيب جمعه ميبد همچنين گفت : گروه ديگر كساني هستند كه به صورت مقطعي نياز به حمايت دارند كه همه كارخانه داران ، اصناف  و تجار،موسسات خيريه ، صندوق هاي قرض الحسنه و بانك ها و مسئولان با قرار گرفتن در كنار هم در زدودن فقر و حل مشكلات نيازمندان بايد پيشگام باشند .

وي مساجد را كانون موسسات خيريه و رسيدگي به محرومين برشمرد و افزود :  ائمه جماعات ، هيئت هاي امناء ، هيئت هاي عزاداري و خود مردم محلات كه در گوشه و كنار فعال هستند ؛  بايد مشكلات نيازمندان را جديي بگيرند.

طرح پزشك خانواده :

آیت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به اهميت طرح پزشك خانواده و آثار و بركات آن درسلامت جامعه گفت : ايران اسلامي در دهه بعد از جنگ و در سال هاي اخير در شاخص هاي بهداشت و درمان و ميانگين اميد به زندگي در رده كشورهاي پيشرفته قرار گرفته است و بر اساس سرشماري سال 1390 ميانگين عمر در كشورمان بالاي 70 سال مي باشد .

امام جمعه ميبد گسترش بيمارستانها و دانشگاههاي پزشكي ، تعداد پزشكان ، تخت ها ، سرانه بهداشت و درمان و شاخص هاي بهداشت و درمان در كشور را همت مردم و تلاش مسئولين دانست و افزود : طرح پزشك خانواده ، ادامه زنجيره ارتقاء بهداشت و درمان و سلامت در كشور است كه بايد مسئولان و پزشكان براي اجراي درست و دقيق آن همه توان خود را بكار بگيريند .

امربه معروف ونهي ازمنكر :

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در ادامه برتشكيل شوراهاي امربه معروف و نهي از منكر در مساجد تاكيد كرد افزود : امر به معروف و نهي از منكر بايد درمتن زندگي مردم قرار بگيرد .

امام جمعه ميبد تصريح كرد : ائمه جماعات بايد در مساجد و منبرها مسائل امربه معروف و نهي از منكر و اسرار و حقايق بزرگ اين پديده را به مردم تبين كنند و  زنگ هاي خطر آسيب هايي كه در بيخ گوش همه خانواده ها قرار دارد را گوشزد كنند.

خطيب جمعه ميبد  ترك امربه معروف و نهي از منكر را موجب  جنگ با خدا تسلط اشرار بر انسان ، مستجاب نشدن دعاها ، قبول نشدن اعمال انسان ، برداشته شدن بركت از زندگي انسان و بسته شدن درهاي ياري براي انسان برشمرد و افزود :ماه رمضان بايد امر به معروف و نهي از منكر را در منبرها و مسجدها بعنوان فرهنگ اسلامي ترويج كرد و جامعه را در مقابل ناهنجاري ها و مفاسد مانند سد استوار حفظ نمود .

كنكور:

آیت الله اعرافي در بخشي ديگر از بيانات خود ضمن قدرداني از برگزار كنندگان كنكور 91 – 92  تشكر كرد و گفت : بييش از 800 نفر در كنكور سال جاري شركت كردند كه دانش آموزان عزيز رتبه هاي خوبي را كسب كردند كه جاي تشكر و قدرداني است .

امام جمعه ميبد فعاليت آموزش و پرورش در 6 پايگاه براي تعيين رشته را خاطرنشان كرد و افزود : دانش آموزان مي توانند براي موفقيت بيشتر از اين پايگاهها بهره ببرند .

خطيب جمعه ميبد در ادامه تاكيد كرد : البته آموزش و پرورش در كنار توجه به كنكور و مسائل علمي نبايد ، لحظه ايي از اخلاق و تربيت غافل باشد .

13 مرداد روز بسيج زن :

امام جمعه ميبد 13 مرداد روز بسيج زن را به جامعه بسيج زنان مقاوم و نقش آفرين  تبريك گفت .

17 مرداد روزخبرنگار :

آیت الله اعرافي 17 مرداد روز خبرنگار را هم گرامي داشت و افزود : رشد و كمال جامعه به گردش اخبار بستگي دارد و جمعي از جوانان كه در توليد و نشر اخبار در شهرستان تلاش مي كنند بايد صداقت و امانتداري را در نشر و توليد خبر سرلوحه كارخود قرار دهند .

امام جمعه ميبد افزود : خبرنگاران بايد فعاليت هاي خود را درعرصه خبر به لحاظ تخصص فني و مهار تقويت و با ارائه مقاله هاي خوب مشكلات جامعه را به خوبي حل و فصل نمايند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا