متاسفانه به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استوانه انقلاب و سیدمحمد خاتمی رییس اصلاحات توهین‌های زیادی شد اما این‌ها روز به روز به محبوبیت‌شان افزوده شد و موقعیت آقای هاشمی هم که در کشور معلوم است/موضع‌گیری علیه دولت در حال حاضر هنر نیست...

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

علیخانی: خاتمی محبوب است، سراغ او بروید

موضع‌گیری علیه دولت در حال حاضر هنر نیست 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: خاتمی محبوب است و باید به سراغ او برویم.

 قدرت‌الله علیخانی در همایش ملی تبیین طرح مناسک که از سوی حزب مردم‌سالاری برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به یک اجماع حداکثری - 80 درصدی - نیاز دارند. ما هم دلمان می‌خواهد در صحنه باشیم و حتما در انتخابات شرکت کنیم و زحمات آقایان را هم اجر می‌نهیم اما بدون اجماع خودتان را زحمت ندهید، زیرا آبی گرم نمی‌شود.

 

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به انتقادات اصلاح‌طلبان مجلس از دولت هشتم خاطرنشان کرد: کسانی که آن روز به حرف‌های ما اعتراض می‌کردند امروز خودشان معترض شده‌اند و حتی برخی از ما تندتر حرف می‌زنند اما موضع‌گیری علیه دولت در حال حاضر هنر نیست.

به گزارش ایسنا، علیخانی با اشاره به اهانت‌های صورت گرفته به برخی چهره‌ها یادآور شد: متاسفانه به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استوانه انقلاب و سیدمحمد خاتمی رییس اصلاحات توهین‌های زیادی شد اما این‌ها روز به روز به محبوبیت‌شان افزوده شد و موقعیت آقای هاشمی هم که در کشور معلوم است.

 

وی با تاکید بر لزوم یافتن راهی عقلایی برای تغییر وضعیت فعلی، این راه را از طریق انتخابات میسر دانست و افزود: باید وضعیت را با صندوق‌های رای تغییر داد و خواسته‌های مردم را به کرسی نشاند اما تا بزرگان نیایند کار درست نمی‌شود؛ اگرچه این جلسات مقدس و زحمات شما قابل تقدیر است.

 

علیخانی تاکید کرد: اصلاحات محور، ریشه و استوانه احتیاج دارد و از یک سو آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراجناحی و ملی هستند و نمی‌توان ایشان را در یک جریان گنجاند. ایشان البته باور دارند که خیلی مشکلات بوجود آمده است و دلشان می‌خواهد وضعیت اصلاح شود اما چون بحث انتخابات است باید سراغ خاتمی بروید؛ تعارف نداریم اصلاحات به نام خاتمی ثبت و ضبط شده است. من در دور اول ریاست جمهوری وی با ناطق نوری بودم اما به هر حال خاتمی محبوبیت و پایگاهی دارد، همچنان که در روز عید غدیر چند هزار نفر به دیدنش رفتند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هرکس بخواهد وارد عرصه انتخابات شود باید با راس نظام هماهنگی داشته باشد. تندروی نتیجه نمی‌دهد پس باید اصل را خاتمی قرار دهیم. اگر او در انتخابات حضور یابد، زحمتی ندارد زیرا رای 20 تا 25 میلیونی پای او خوابیده است اگر هم موانعی وجود دارد کسی که خاتمی به او مهر تایید زده وارد شود.

 

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: آیت‌الله هاشمی به آن شکل وارد صحنه نمی‌شوند اما اگر چهره اصلاح‌طلب متعادلی که حکومت بتواند با او کار کند وارد شود، بارها گفته که از چنین آدمی حمایت می‌کند وگرنه ما راه دیگری نداریم.

 

علیخانی اوضاع اقتصادی کشور را نامطلوب و نارضایتی‌های مردم را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: همه ما وصل به نظام و انقلاب هستیم و بهتر از این نظام هم گیر نمی‌آوریم پس باید همه دست به دست هم اشکالاتش را برطرف کنیم.

 

وی همچنین با قدردانی از حزب مردم‌سالاری برای برگزاری این نشست گفت: زحمات شما قابل تقدیر است؛ شما همه دلتان اصلاح می‌خواهد و طرفدار نظام و آرمان‌های امام (ره) هستید.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا