فوری ترین اقدام در دولت دکتر لنکرانی

لنکرانی در دانشگاه چمران:کاندیدای جبهه پایداری تاکید کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای در کشور داریم که می‌توانیم با مدیریت صحیح و نگاه آرمانی به آنها از این پیچ بزرگ تاریخ به سلامت عبور کنیم.

 

لنکرانی فوری‌ ترین اقدام دولت یازدهم را رسیدگی به اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه عنوان کرد و گفت: رسیدگی به اقشار ضعیف فوری‌ترین اقدام است، اما مهمترین اقدام نیست و ما باید به صورت ریشه‌ای مشکلات را حل کنیم.

وی مهمترین مشکلات اقتصاد را وابستگی به نفت، نظام بانکی، وجود ویژه‌خواری و فرهنگ دانست و اظهار داشت: فرهنگ از اقتصاد جدا نیست و اگر دولت بنای خودش را عدالت قرار دهد، خروجی آن متفاوت از برنامه‌هایی خواهد بود که فقط به رشد اقتصادی، پیشرفت و توسعه متکی باشد. فرهنگ، اقتصاد و مباحث اجتماعی باید به صورت منظومه‌ای منسجم دنبال شوند.

لنکرانی ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی ما از دولت‌های قبل آغاز شده که بدون پشتوانه تولید ناخالص ملی، اسکناس چاپ کردند. این کار باعث رشد نقدینگی و در نتیجه افزایش تورم شده است و برای حل این مشکل باید کاری کنیم که پول، کار نکند و امام راحل نیز بر این نکته تاکید داشتند.

کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه در اقتصاد ما امکان ویژه‌خواری وجود دارد، تاکید کرد: وظیفه دولت است که زمینه‌های ایجاد فساد را از بین ببرد. نقش قوه مجریه از دیگر قوا در مبارزه با فساد بیشتر است، چرا که بخش زیادی از اقتصاد ما دولتی است و دولت می‌تواند از آن جلوگیری کند و نمی‌تواند بگوید که در مبارزه با فساد کاری نتوانستیم انجام دهیم.

لنکرانی : رقابت بین من و جلیلی در انتخابات شکل نمی‌گیرد

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رقابت بین من و جلیلی در انتخابات شکل نمی‌گیرد.

 

به گزارش تسنیم، کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری که دیشب در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر حاضر شده بود، در جمع دانشجویان با اشاره به آیه‌ای از سوریه جمعه قرآن کریم گفت: در این آیه آورده شده است که اگر کسی حرکتش براساس آرمانهای دینی نباشد با تکذیب کنندگان آن هیچ تفاوتی ندارد. و باید ما مراقب باشیم که به آرمانها توجه داشته باشیم تا انقلاب اسلامی از مسیر خودش خارج نشود.

وی در تشریح بحث دیگری که در منابع دینی ما تاکید شده است اظهار داشت: در منابع دینی ما آمده است که مسئولان باید با فقرای جامعه نشست و برخاست داشته باشند و فقرا به مسئولان دسترسی داشته باشند.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر کس قصد دارد در عرصه مدیریت کلان کشور وارد شود باید آسیب‌ها را بشناسد و خودش را در برابر این آسیب‌ها واکسینه کند اظهار داشت: برای دولت یازدهم فکر کردیم که نبایدهایی را به عنوان خطوط قرمز ترسیم کنیم و خودمان را متعهد کنیم که به این خطوط قرمز عمل کنیم و یکی از آنها این است که در ارتباط دائمی با مردم باشیم. و از آن تخطئی نکنیم و دیگری اینکه نخبه‌ستیزی نکنیم و اجازه نقد دولت را به دیگران بدهیم.

لنکرانی با بیان اینکه یکی دیگر از خطوط قرمز این است که خودمحور نباشیم و خودمان را محروم از کار جمعی نکنیم اظهار داشت: خودمحور بودن آفت مهمی است که هر کس فکر کند اگر اختیاردار قسمتی شد می‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و به خرد جمعی اعتنایی نکند.

وی جلوگیری از تنش‌زایی را خط قرمز دیگر عنوان کرد و گفت: کشور برای پیشرفت نیاز به آرامش دارد و ظرفیت‌هایی که د ردو سال گذشته می‌توانست حرکت رو به جلو باشد با اختلاف بین قوا به هدر رفت.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص رقابت‌های ا نتخاباتی نیز گفت: رقابت بین کاندیداها باید برای کمک به مردم باشد تا آنها اصلح را بشناسند و در حین و بعد از انتخابات باید از حرکات تنش‌زا و تمرکز روی نقاط ضعف شخصیتی حریف جلوگیری کرد.

باقری لنکرانی با بیان اینکه معمولا در آستانه انتخابات‌ شاهد تقلب گفتمانی هستیم، تاکید کرد: در این انتخابات باید مراقب باشیم تا این تقلب گفتمانی رخ ندهد. مثلا بطور مثال در سال ۷۶ که مردم از سیاست‌های دولت سازندگی ناراحت بودند و در تنگنا قرار داشتند، با یک تقلب گفتمانی مدیران دولت سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند و به جای پاسخگویی مدعی شدند که چرا وضعیت کشور به این صورت است و آقای ناطق نوری به عنوان ادامه گفتمان سازندگی معرفی شد و آقای خاتمی به عنوان رقیب این گفتمان مطرح شد و هدف از روی کار آمدن دولت بعدی این بود که نسبت به دولت سازندگی اصلاحاتی صورت بگیرد اما همان سیاست‌های اقتصادی سازندگی ادامه پیدا کرد مضاف بر تغییراتی که در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۸۴ نیز شاهد تلاش برای ایجاد تقلب گفتمانی بودیم که این بار موفق نشدند و دولت نهم شکل گرفت و با روی کار آمدن دولت نهم دوباره شعارها و آرمانهای انقلابی مطرح و حلقه بسته مدیریت شکسته شد و سفرهای استانی شکل گرفت. اما وقتی همین دولت فاصله گرفتن از مبانی را آغاز کرد و دغدغه‌های عمومی مردم جای خود را به دغدغه خواص داد و این مورد همراه با فشارهای تحریم و سوءتدبیرها در بیماری مزمن اقتصاد کشور باعث شد که شاهد یک شوک بزرگ در اقتصاد باشیم.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید دوباره مواظب باشیم که تقلب گفتمانی رخ ندهد، گفت: این تقلب گفتمانی از سوی دو گروه در حال شکل‌گیری است که یک گروه افرادی هستند که چسبندگی به قدرت در دولت فعلی دارند و ادعا می‌کنند که نگذاشتند “کار کنیم” و عده‌ای دیگر افرادی هستند که قبلا در مسند امور قرار داشتند و در شکل گیری این بیماری مزمن اقتصادی سهیم هستند. اما ادعا دارند که در شکل گرفتن این اوضاع بی‌تقصیرند.

باقری لنکرانی با بیان اینکه خطر تقلب گفتمانی در این دوره از انتخابات جدی است، گفت: همه باید مواظب باشیم که گرفتار این تقلب گفتمانی نشویم و اجازه ندهیم که در این دوره از انتخابات که یک فرصت جدید برای پیشرفت است مدیریت کشور پسرفت و ارتجاع داشته باشد و اینکه رهبر انقلاب اعلام کردند تاکید بر این نکته بود که نباید پسرفت و ارتجاع داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت: هدف آمریکایی‌ها از مطرح کردن مذاکره شکستن پرچم مقاومت است و هر آدم عاقلی متوجه می‌شود که در حال حاضر مذاکره با آمریکا به نفع ما نیست و در حال حاضر در مذاکره نکردن با آمریکا است که پیروزیم و با رویکرد فعلی آمریکا مذاکره با آن به نفع منافع ملی نیست.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از ناهمگونی بین سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجی گفت: باید روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشورها متناسب باشد اما در حال حاضر که با کشور ونزوئلا رابطه خوب سیاسی داریم، رابطه اقتصادی بالایی نداریم و از طرفی با کشور آلمان که در سیاست‌های ستیزه‌جویی غرب با کشورمان همراهی می‌کند رابطه بالای اقتصادی داریم.

لنکرانی در مورد مشکلات فرهنگی گفت: یکی از مشکلات ما در مقوله فرهنگ این است که آن را جدا از همه قسمت‌ها فرض کردیم در حالیکه برنامه‌ریزی صحیح به این صورت باید باشد که همه اقدامات را با رویکرد فرهنگی انجام دهیم و در مطالعات نشان داده شده است که بیشترین اثر فرهنگی در مواردی بوده است که به اسم مقوله فرهنگی نبوده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دانشگاه اسلامی تصریح کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید جزء فعالیت‌های جاری دانشگاه‌ها باشد و نه اینکه آن را یک پروسه جدا فرض کنیم و اسلامی شدن دانشگاه‌ها مساوی تفکیک جنسیتی در آنها نیست و این مسئله نوعی ساده‌ کردن صورت مسئله است.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در مورد وجود اخباری مبنی بر کاندیداتوری سعید جلیلی گفت: بنده طی صحبت‌هایی که با جلیلی داشتم وی اعلام کرد که کاندیدا نمی‌شود و این که در روزهای اخیر برخی‌ها یاد برخی دیگر از شخصیت‌ها افتادند از نکات جالب است ما در صحبت‌هایی که با آقای جلیلی، فتاح و میرکاظمی داشتیم دریافتیم که مواضع و تحلیل‌های ما یکسان است و به این علت که دوستان قبول نکردند در عرصه حضور پیدا کنند بنده کاندیدا شدم و رقابتی بین بنده، جلیلی، فتاح و میرکاظمی رقم نخواهد خورد رقابت اصلی بین گفتمان‌های متفاوت است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا