«رُم سقوط نکرد! تنها یکهزار و سیصد کیلومتر به شرق رانده شد...» این را تاریخ نمی گوید، این را دولت مقتدر عثمانی نمی گوید این از گذر ایام حاصل آمده است. این یک واقعیت عینی است!!!

رضابردستانی

«رُم سقوط نکرد! تنها یکهزار و سیصد کیلومتر به شرق رانده شد...» این را تاریخ نمی گوید، این را دولت مقتدر عثمانی نمی گوید این از گذر ایام حاصل آمده است. این یک واقعیت عینی است!!!

 

بر اساسِ آخرین سرشماری جمعیت-1390-جمعیت استان یزد 1074428نفر بوده است که تا به امروز و بر اساسِ نرخ رشد1.65درصدی باید جمعیت از مرزِ 1150000نفر فراتر رفته باشد. جمعیت شهر یزد و حومه در همان سال582682نفر اعلام شده است که با احتساب همان نرخ رشد جمعیت امسالِ یزد باید نزدیک به عدد 620000نفر شده باشد.

این اعداد را بگذارید در کنارِ جمع آراء کسب شده توسط شورانشینان که سیزده نفر سرجمع توانستند247522رأی کسب کنند این تعداد آراء را جناب سیفی در زمانی که هنوز ساکن ساختمان خیابان شهیدان ابراهیمی یا خیابان زندان سابق بود اعلام کرد . با یک حساب سرانگشتی هر عضو شورا به طورِ متوسط19040رأی را به نام خود ثبت کرد یعنی به ازای هر 33 یزدی یک رأی  و این یعنی شورا را کسی جدی نمی گیرد!(دلیل نخست)

اخیرا یعنی همین چند روز قبل انتخابات شورای اسلامی شهر یزد در غیاب دو عضو خانم سفر کرده به اقصی چین انجام شد و نفرات هفتم و دوازدهم جدول نهایی راهیابی به شورا که به ترتیب 17هزار و اندی و 14هزار و اندی رأی کسب کرده بودند و سرجمع از مجموع کل آراء اخذ شده یک هشتم معادل 31هزار رأی سهم هر کدام بود شده اند رئیس و نایب رئیس پس با یک حساب سر انگشتی و با محاسبه ی رتبه های اخذ شده هفتمین جلب کننده ی اعتماد یک /سی و سومِ ساکنینِ یزد شده است رئیس و دوزادهمین جلب کننده ی اعتماد یک/سی و سوِ سامنین یزد نائب رئیس و این یعنی شورای اسلامی شهر یزد خیلی مهم نیست(دلیل دوم)

افکار عمومی، رسانه ها(به غیر از یک وبلاگ)، مقامات، منتقدین، و... و... نسبت به این انتخاب، چرایی این انتخاب، چگونگی این انتخاب و حتی دلیلِ این انتخاب کوچکترین واکنشی نشان ندادند و این یعنی شورای اسلامی شهر یزد در جامعه ی اطلاع رسانی در حد و اندازه ی نتایج تیمِ فوتبالِ گلسا پوش یزد هم نیست و این یعنی کسی شورای اسلامی شهر یزد را جدی نمی گیرد(دلیل سوم)

حالا و با مسائل ذکر شده در این مهم مانده ایم شورایی که خیلی ها اصلاً نمی دانند کجا است! اعضایش چه کسانی هستند، رئیسش کیست؟ نایب رئیسش کدام است و اساساً چه مشکلی را حل می کند چرا در هر عکس و گزارش و خبری که نگاه می کنیم یکی از حضرات یا بانوان محترم و محترمه را باید زیارت کنیم.؟!

در تمامِ این سرزمین یک شورای شهر مهم است آن هم رئیسش مهدی چمران است  و معاونش سردار طلایی! بقیه یادگار یک بی درایتی تام و تمام است که منتظر می مانیم تا ببینیم کی کشتی اش به گل می نشیند و طومارش پیچیده می شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا