نشست شورای ثبت احوال شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای مرتبط در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوئیه" در ابتدای این نشست با قدردانی از خدمات و تلاش های مسئولان ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی مثل ولادت و وفات نقش مهمی در دسترسی به آمار بروز و صحیح در کشور دارد و این آمار می تواند پایه و اساس برنامه ریزی ها در کشور باشد.

فرماندار تفت با اشاره به پراکندگی جغرافیایی شهرستان و وجود روستاهای متعدد در شهرستان اظهار داشت: این موضوع بر اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی در شهرستان تفت می افزاید و کار مسئولان ثبت احوال شهرستان را خطیرتر می سازد.

زارع با بیان این که ثبت احوال مدرن، نوین و کارآمد زمینه ساز توسعه پایدار و پیشرو است ادامه داد: شهرستان تفت باید در این عرصه پیشرو بوده و مطابق با برنامه های تنظیمی در کشور برای ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم به پیش رود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان تفت با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی کارت ملی و طرح تعویض شناسنامه های قدیمی افزود: این طرح ها می تواند کمک شایانی به تجمیع اطلاعات افراد و دسترسی سریع و آسان به این اطلاعات را فراهم آورد.

وی خواستار توجه لازم به اجرای صحیح و دقیق طرح های ملی در حوزه ثبت احوال شهرستان شد.

فرماندار تفت تاکید کرد: لازم است ثبت احوال شهرستان تفت برنامه ریزی لازم را برای حضور یک روز در هفته در دهستانهای پرجمعیت شهرستان و ارائه خدمات لازم به مردم عزیز روستایی را به عمل آورد.

بر اساس آمار ارائه شده در این نشست، طی ششماهه نخست امسال 290 مورد ولادت، 101 مورد فوت و 155 مورد ازدواج از حوزه ثبت احوال تفت و 43 مورد ولادت، 18 مورد وفات و 23 مورد ازدواج از حوزه ثبت احوال نیر به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا