سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، این سند شامل بخش های اقتصاد مقاومتی، چشم انداز  بیست ساله نظام، سیاست های کلی نظام، خط مشی و برنامه دولت تدبیر و امید و برنامه پنجم توسعه کشور می باشد.

همچنین در این سند، ماموریت های وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی در زمینه نقش آفرینی در مدیریت کارآمد اقتصادی کشور با مشارکت فعال در تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور، مدیریت نهادهای زیرساختی منتخب و مدیریت عملیات مالی دولت و نظارت مالی موثر تدوین شده  است.

پیشران در حکمرانی مطلوب اقتصادی، پیشرو در ایجاد اصلاحات نهادی – ساختاری و پایدار در ایجاد شفافیت و انضباط مالی از محورهای چشم انداز وزارت امور اقتصادی و دارایی در این سند می باشد.

تامین مالی پایدار دولت و کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعات مدیریتی و عملیاتی، افزایش شفافیت و سلامت و انضباط مالی و اداری، افزایش هم افزایی درون سازمانی و همکاری  فراسازمانی، توسعه هدفمند سرمایه انسانی و سازمانی، افزایش مشارکت موثر در سیاست گذاری و قانون گذاری و افزایش توان ثروت آفرینی کشور به عنوان هفت اولویت راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این سند ذکر شده است.

همچنین سند یاد شده ماموریت ها و وظایف دستگاهها، سازمان ها و معاونت های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل امور مالیاتی، بورس و اوراق بهادار، گمرک، جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حسابرسی، خصوصی سازی، شرکت های سرمایه گذاری خارجی ایران، بیمه مرکزی، سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی، معاونت های امور بانکی  و بیمه و نظارت، اقتصادی ، امور حقوق و مجلس، توسعه مدیریت و منابع و نظارت مالی و خزانه داری کل را مشخص کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا