مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت استانداری یزد گفت: با توجه به جایگاه فناوری اطلاعات در استان یزد و پتانسيل بالاي بخش خصوصي، غیردولتی و دولتي، این نمایشگاه می‌تواند در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " اکرم فداکار" افزود: برگزاري نمايشگاه در تراز ملي و با موضوع های تخصصي‌تر مانند "امنيت اطلاعات"، مي تواند راهبرد مناسبي براي ارائه ظرفيت‌هاي ويژه استان در اين حوزه در گستره ملي باشد.
وی با تقدير از تلاش هاي ارزشمند سازمان نظام صنفي رايانه اي استان در برگزاري نمايشگاه گفت: بايد تلاش كنيم تا نمايشگاه فناوری اطلاعات استان، به صورت تخصصي، داراي هدف، بر مبناي محور و شعار ويژه، برگزار شود و از غرفه داري تنها پرهيز نماييم.
او افزود: در این راستا بايد همراه با شناخت سياست ها و روندهاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطح ملي و بين المللي و با بهره گيري از تجربيات برگزاري در سال‌هاي گذشته، گسترش كيفي و كمي را در برگزاري اين نمايشگاه تخصصي در استان شاهد باشيم.
این مقام مسوول با اشاره به حضور استانداری یزد در کامیتکس دهم، گفت: در اين نمايشگاه، دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري يزد همراه با معرفی توانمندی ها و دستاوردهای استان در بخش فناوری اطلاعات، راهبردهاي گسترش فناوري اطلاعات در استان را پیشنهاد و مهمترین اقدام های اين دفتر را برای رسیدن به "استان الكترونيكي يزد" به نمایش خواهد گذاشت.
وی با بیان پیگیری های انجام شده برای حضور موثر دستگاههای اجرایی در نمایشگاه، افزود: از دستگاههای اجرایی خواسته شده تا با اطلاعات و مستندات کامل و به صورت هدفمند در کامیتکس شرکت کنند و به معرفي خدمات الكترونيك خود بپردازند. همچنین با برقراري تعامل دوسويه با شهروندان، برای ارزيابي و رفع کاستی‌ها و نواقص خود در ارائه خدمات الكترونيك به مردم اقدام نمايند.
نظرسنجي از شهروندان برای شناسايي خدمات ويژه شهروندي كه در اولويت الكترونيكي شدن قرار خواهند گرفت، ارائه اطلاعات و پاسخگویی برای دفاتر پيشخوان خدمات دولت، ایجاد "ميز هم انديشي" برای بهره گيري از نظرات خبرگان، کارشناسان و فعالان حوزه فاوا، ... از ديگر برنامه هاي اين دفتر در نمايشگاه خواهد بود.
گفتنی است دهمین نمایشگاه کامپیوتر، موبایل ،الکترونیک، ماشین های اداری و سیستم های کنترلی 28 مهرماه تا 2 آبانماه با حضور شرکتهای بزرگ و برندهای معتبر و شرکت های نوپا و با رویکرد و نگاه به فناوری های به روز و  نوین  در محل نمایشگاههای دائمی یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا