اهمیت امنیت و سلامت مواد غذایی، به عنوان موضوعات مهم امنیتی و اجتماعی استان از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در همایش روز جهانی  غذا و دارو عنوان شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی»، روز دوشنبه، ۲۸ مهر، درهمایش روز جهانی غذا که در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد، با بیان  اینکه جامعه یزد بعضا در شیوع برخی بیماری ها آمار بالایی در کشور دارد، یکی  از دلایل عمده افزایش این آمار در استان را، رفتار های نا درست غذایی مردم  عنوان و بر حساس شدن جامعه یزد نسبت به امنیت و سلامت غذایی تأکید کرد.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با اشاره به نقش پر رنگ وسایل  ارتباط جمعی در اطلاع رسانی گسترده، به فرهنگ سازی در خصوص ترویج مباحث درست  در حوزه سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد.
 طالبی، اطلاع رسانی نادرست از طریق رسانه های جمعی را یکی از مهمترین عواملی  دانست که موجب مورد توجه قرار گرفتن این مهم از سوی مسئولان شده است به گونه  ای که به گفته وی، امروز بحث امنیت و سلامت غذا با مسائل امنیتی و اجتماعی  آغشته و در امنیت جامعه تاثیر گذار تلقی می شود.
 وی با تأکید به لزوم آموزش جامعه در خصوص رفتارهای درست مصرف غذایی، استان  یزد را دارای گنجایش های مؤثری در ارتقای تولید محصولات سالم غذایی دانست‌.
 لزوم بکارگیری سرمایه های اجتماعی یزد برای توسعه تولیدات معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، با تأکید به اهمیت امنیت سلامت  غذایی و همچنین پر رنگ شدن این موضوع در جامعه، از صنعتی شدن جهان، به عنوان  یکی از مهمترین عوامل ظهور بیماری های برآمده از مصرف غذای ناسالم و افزودنی  های مواد غذایی یاد کرد.
 این مقام مسئول گفت: لازم است مردمان یزد، سرمایه های اجتماعی قابل دفاع خود در خصوص تولید را به کار گرفته و برای تحقق این مهم، در تحقق مواردی چون الگوی درست کاشت محصولات کشاورزی و همچنین افزایش راندمان کشاورزی و  اشتغال  کوشا باشند.
 وی با بیان محدودیت استان در تأمین منابع آب برای توسعه کشاورزی، به گنجایش های یزد در خصوص سرمایه گذاری و همچنین صنعت اشاره کرد و پیشینه تاریخی قابل  دفاع یزد و سرمایه های اجتماعی مردم این استان را نقطه قوتی برای ارتقای
 فعالیت های صنعتی عنوان کرد.
 به گفته طالبی، این مهم، مگر با تعامل صنعت و سرمایه گذاری در بخش تولید، عرضه و مواد غذایی محقق نمی شود.
 در این جلسه که با حضور مسئولان اجرایی استان و مدیران و مسئولان فنی واحدهای تولیدی برگزار گردید، مطرح شد که سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می دهند.
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، با بیان این مطلب، هدف روز جهانی غذا را کاهش این میزان و همچنین فرهنگسازی برای کاهش مصرف غذاهای پر خطر دانست.
 همچنین «محمد حسین مصدق»، با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا که کشاورزی خانگی، تغذیه جهانی و مراقبت از زمین است، امنیت غذایی را فراهم کننده توسعه و بخشی از سلامت انسان عنوان کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا