استاندار يزد تاكيد كرد: وجود با ارزش معلمان و پيشكسوتان مملو از انرژيهاي مثبتي است كه امواجش در جامعه جاري و ساري است ولي گاه از اين امواج مثبت به درستي استفاده نمي كنيم و بايد بپذيريم كه اگر اين وجودهاي ارزشمند نبودند، جامعه نيزاينچنين پويا و توانمند نبود چرا كه اين امواج مثبت ، ارزشمند و اثرگذار است كه جامعه ما را سالم و پاك نگه داشته و عنوان درالعباده و دارالمؤمنين به يزد داده است .

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" صبح دوشنبه 28 مهرماه در مراسم گردهمايي بازنستگان فرهنگي آموزش و پرورش استان كه با عنوان "زمزمه محبت" و در سالن شهيد پاك نژاد برگزار شد، ابراز اميدواري نمود كه بازنشستگان فرهنگي، با عشق و علاقه وافر، كماكان روحيه معلمي را داشته باشند و اگر ديروز معلم كلاسي بودند، امروز معلم جامعه اي هستند.
استاندار يزد با بيان اين نكته كه " امروز نگاه جامعه به شماست "خاطر نشان كرد: مبحث آموزش وپرورش، اصلي ترين مبحث در هر كشوري است، به خصوص امروز كه به خوبي نشان داده شده اساس كار، آموزش وپرورش است.
وي سپس با قرائت شعر معروف " توانا بود هركه دانا بود ز دانش دل پير برنا بود " خاطر نشان ساخت : سالمندي براي فرهنگيان و فعالين عرصه آموزش و پرورش رخ نمي دهد چرا كه آموزش وپرورش ، برنايي و توانايي مي آورد و اين خصيصه در فعالين عرصه آموزش و پرورش هست كه هر چه سنشان بالاتر مي رود، توانمندتر مي شوند .
عالي ترين مقام اجرايي استان، خصيصه معلم را، سازندگي وارتقاء و پيشرفت دانست و دليل آنرا اين خصيصه ذكر كرد كه فكر معلم، هميشه درگير و زاينده است چرا كه او همواره نسبت به مديريت امور دانش آموزان تدبير مي كرده و زايش فكري داشته است تا مراقبت كند كه به چه صورتي عمل مي كنند و اين امر سرمايه اي براي شما ايجاد كرده كه در پرتو آن پيشكسوتان آموزش و پرورش، سرمايه هاي بزرگي براي جامعه وستارگان درخشان آسمان فرهنگ و علم و ادب هستند.
رييس شوراي آموزش و پرورش استان با ياد كردن از زنده ياد استاد حسابي، تلاش او براي مطالعه و آموختن حتي در زمان بستري شدن را نمونه اي از فعاليت معلمين در عرصه علم و دانش دانست و آنگاه با اشاره به دو حوزه گسترده " آموزش " و "پرورش"، آموزش را براي كسب علم و معلومات و يافتن آنچه نمي دانيم و پرورش را براي توانمند شدن در جهت خلاقيت، بالندگي ، زايندگي ، رشد و پويايي دانست و افزود: فرزندان دلبند جامعه در كانون مدارس تحت تعليم شما عزيزان رشد و پرورش يافتند و امروز شما هريك وجودي مملو از تجارب، ارزشها، دانش و راهبرد هستيد كه براي جامعه مفيد و مؤثر است.
استاندار يزد با اشاره به صحبت سه تن از فرهنگيان بازنشسته در اين مراسم به نمايندگي از ديگر همكاران گفت: در صحبتهاي اين عزيزان مشاهده كرديد كه يكي از ايشان در حرفه روزنامه نگاري، افكار عمومي را هدايت و تغذيه مي كند و آرامش را به جامعه اهداء مي نمايد، فرهنگ جامعه را حفظ كرده و رشد مي دهد و ديگري در نقش مؤلف، دستاوردهاي تجربي و داشته هاي خود را مكتوب مي كند و در اختيار جامعه مي گذارد تا جامعه از آن استفاده نمايد و نفر سوم زيباترين خاطره اش از دوران معلمي را حرف دانش آموزي مي داند كه او را مادر خطاب كرده است و چه نقشي بالاتر از نقش مادر كه بهشت زير پاي آنها قرار داده شده است.
وي ادامه داد: معلمي كه 46 سال از عمر خود را در خدمت فرزندان جامعه بوده و با آنها تعامل داشته و خيلي مسائل را تجربه كرده است، امروز زيباترين خاطره اش كلام دانش آموزي است كه به او مادر گفته است و بايد بدانيم كه اولين كانون آموزش وپرورش دامن مادر است كه از همان ابتدا حركاتش ، حرفش و اعمال و رفتارش اثر تربيتي خود را بر فرزند مي گذارد.
ميرمحمدي تاكيد كرد: وجود با ارزش معلمان و پيشكسوتان مملو از انرژيهاي مثبتي است كه امواجش در جامعه جاري و ساري است ولي گاه از اين امواج مثبت به درستي استفاده نمي كنيم و بايد بپذيريم كه اگر اين وجودهاي ارزشمند نبودند، جامعه نيزاينچنين پويا و توانمند نبود چرا كه اين امواج مثبت ، ارزشمند و اثرگذار است كه جامعه ما را سالم و پاك نگه داشته و عنوان درالعباده و دارالمؤمنين به يزد داده است .
وي تصريح كرد: تكريم و تجليل از بازنشستگان فرهنگي، تجليل از علم ،معرفت ، دانش ، فرهنگ و شرافت در جامعه است و من اميدوارم به لطف الهي شما نقش خودتان را پرصلابت تر از گذشته در جامعه ايفا كنيد و مطمئنم مردم قدرشناس همه تلاش ها و كوششهاي شما عزيزان خواهند بود .
رييس شوراي آموزش و پرورش استان يزد سپس تشكيل كانون بازنشستگان را موجب افزايش همدلي و پويايي جامعه بازنشستگان كشور دانست و گفت: اينكه در اين سن و سال و با اين عشق و علاقه دور هم مي نشينيد و باز به فكر جامعه و سرنوشت مردم هستيد، باعث درس گرفتن جوانان و جاري ساختن اميد در دل آنها مي شود و نشان مي دهد كه آموختن تنها در كلاس درس نيست ، بلكه همه جامعه كلاس درس است.
استاندار يزد در پايان گفت: شما پرچم داران جامعه در مسير هدايت الهي به سوي كمال هستيد و من اميدوارم اين همدلي و همبستگي شما بازتاب متعالي ارزشهاي وجودي تان شود وجامعه بتواند بيش از پيش از توانمنديها ، تجارب ، دانش ، خوبيها، شخصيت و برازندگي هاي شما بهره مند شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا