نادر قاضی‌پور عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان؛در مورد کاهش قیمت خودروها با هیچ‌کس شوخی نداریم / تا استیضاح وزیر پیش می­رویم!

این نمانیده مجلس گفت: قطعا تمام تلاشمان را خواهیم کرد که قیمت خودرو این روند کنونی را نداشته باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند و ما در این مورد با هیچ‌کس شوخی نداریم و حتی تا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع را پیش خواهیم برد.
در مورد کاهش قیمت خودروها با هیچ‌کس شوخی نداریم / تا استیضاح وزیر پیش می­رویم!
به گزارش دنیای خودرو ،درحالی که حدود یک ماه از وعده تعیین‌تکلیف قیمت خودروی تندر ۹۰ می‌گذرد، در نهایت قیمت‌گذاری این خودرو در جلسه آتی شورای رقابت انجام خواهدشد. در این زمینه رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعیین قیمت خودروی تندر ۹۰ در جلسه آتی شورا، گفت: در این جلسه تعدادی از خودرو‌های جدید ایران خودرو و سایپا که هنوز قیمت‌گذاری نشده‌اند نیز قیمت‌گذاری خواهند شد. در همین راستا به گفت‌وگو با نادر قاضی‌پور پرداختیم که در ادامه از نظرتان خواهد گذشت.
 بالاخره بحث قیمت‌گذاری خودرو به کجا ختم شد؟
مجلس و خصوصا اعضای کمیسیون صنابع و معادن مجلس معتقدند که قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد. مجلس طی دعوتی که از خودروسازان و وزیر صنعت معدن و تجارت به‌عمل آورد، تعهد دادند در یک فرصت شش ماهه قیمت­ها را کاهش دهند. خوشبختانه در حال حاضر شاهد افزایش تولیدات هستیم و خودروسازان باید اقدام به کاهش قیمت نمایند. شورای رقابت بنا دارد که قیمت خودرو کاهش پیدا کند.
 شما وعده­ کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو را دادید؛ اما عملا شاهد اتفاق خاصی در  بحث قیمت‌گذاری خودرو نبودیم، چرا؟
قطعا تمام تلاشمان را خواهیم کرد که قیمت خودرو این روند کنونی را نداشته باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند.
 البته برخی معتقدند که نمایندگانی که عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان هستند از مواضع خود برای کاهش قیمت خودرو کوتاه آمدند، این صحت دارد؟
نه، چنین حرفی صحت ندارد. من به‌عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن و ناظر بر عملکرد شورای رقابت تاکیدمان همواره بر کاهش قیمت خودرو بوده است. اگر تا به‌حال هم سکوت کردیم به دلیل مهلتی بوده است که خودروسازان از ما خواستار شده ­اند.
 هفته آینده شورای رقابت قرار است که نرخ جدید چهار خودرو را اعلام کند آیا شاهد کاهش قیمت­های اعلامی خواهیم بود؟
قیمت­ ها بر اساس دستورالعمل تعیین خواهند شد و قیمت­ گذاری بر اساس این دستورالعمل و اطلاعات صحیح و دقیقی که با تحقیق و تفحص به‌دست می­آید، باید اقدام به قیمت‌گذاری کرد. متاسفانه اطلاعات آماری که در اختیار خودروسازان قرار داده شد، خودشان اقدام به تجزیه و تحلیل کردند و در مقابل شورای رقابت هم  بدون مستندات کافی اقدام به تعیین قیمت نمود. این درحالی است که وظیفه شورای رقابت قیمت­ گذاری نیست.
 در این آشفته‌بازار تعیین قیمت خودرو ، بالاخره تکلیف مصرف‌کنندگان چیست؟
شورای رقابت باید پرونده تعیین قیمت خودرو را بررسی کند و به دنبال آن باید منتظر ماند و دید که آیا مهر تائید افزایش قیمت خودرو باقی خواهند ماند یا اینکه کاهش قیمت در دستور کار شورای رقابت قرار خواهد گرفت. ما در این مورد با هیچ‌کس شوخی نداریم و حتی تا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع را پیش خواهیم برد.
منبع: آرمان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا