با عرض سلام  

يك تذكر ملي  و سه تذكر استاني را در اين وقت محدودبيان  مي نمايم:

1-  در آئين و مذهبي كه علت برانگيخته شدن پيامبرش اكمال و اتمام اخلاق است؛ شايسته نيست با زير پا نهادن معيارهاي اخلاقي و انصاف و عدالت نه تنها منتقدان ؛بلكه سرمايه هاي ملي و نمادين در تريبونهاي رسمي  به هر اتهام و جرم ناكرده متهم شوند و امكان دفاع از خود را نداشته باشند . اگر اين كار را از مجلس كه طبق آئين نامه اين حق براي هركسي مورد تعرض قرار گرفت،پيش بيني شده ،شروع كنيم  و ازصدا و سيما كه بايد رسانه ملي باشد، انشاءا...مورد تاسي آحاد جامعه و شهروندان قرار خواهد گرفت و گامي در جهت ترويج اخلاق اسلامي خواهد بود .

2-  از وزارت نيرو و معاونت محترم نظارت راهبردي رياست جمهوري درخواست دارم تا نسبت به تسريع در اجراي خط دوم انتقال آب به استان يزد و تامين اعتبار لازم و ارجاع كار به آب منطقه اي كه تجربه و صلاحيت  اين كار را دارد ، اقدام كند .در حال حاضر كمبود آب در استان بيداد مي كند .

بارندگي سال گذشته 80 ميليمتر بوده ، كه در مقايسه با ميانگين بارندگي ساليانه كشوري 240 ميليمتر؛ قابل تامل است .

دشت هاي استان ساليانه حدود 300 ميليون متر مكعب بيلان منفي دارد و اگر يك روز جريان آب انتقالي به استان قطع گردد بايد آب جيره بندي شود و در شهرهايي همچون اردكان بحران خواهيم داشت.

3-  متجاوز از يك سال است استانداري ، نمايندگان مردم و  ادارات كل هوا شناسي و برق با آمار و ارقام اثبات نموده اند كه در بخشي از مناطق گرمسير استان بايد تعرفه برق مناطق گرمسيري اعمال و تعرفه ها كاهش يابد. خواهشمند است وزارت نيرو در اين امر تعلل نكند و هر چه زودتر مصوبه هيئت دولت در اين خصوص را داشته باشد تا مردم اين مناطق كه نوعاً محروم هستند پول كمتري بابت هزينه برق بپردازند.

لازم به ذكر است سال 92 تو ليد انر‍‍ژي در استان 6 ميليارد و ودويست ميليون كيلو وات ساعت برق بوده است .

همچنين مصرف  برق  استان درسال 92 به رقم 6 ميليارد و و سيصدو پنجاه  ميليون كيلو وات ساعت برق رسيده است  و تا سال آينده انشاا...  به نقطه سر به سري  مي رسيم . قابل توجه اينكه 67.5 % برق استان در عرصه صنعت كاربرد دارد كه اين يك شاخص مهم توسعه اي است و در عين حال براي دولت درآمد زاست پس زود تر براي كاهش هزينه برق مردم محروم در مناطق گرمسيري استان فكري بكنيد .

4-    محور توسعه پايدار  انسان توسعه يافته و سالم است متاسفم امروز اعلام كنم در استان يزد :

*سي در صد مردم استان ديابت شناخته شده دارند  يا در آستانه ابتلا به اين بيماري هستند .

*زنان استان يزد رتبه اول در كشور از نظر ابتلا به انواع سرطانها را دارند و مردان يزد نيز از نظر ابتلا به سرطان در رتبه سوم كشوري هستند .

*مجموعاً سي درصد جوانان استان به مصرف مواد دخاني ( سيگار و قليان )‌معتاد هستند .

* 40%  مرگها ناشي از امراض قلبي و عروقي است 13% ناشي از سرطانها و 13% ناشي از حوادث ترافيكي .

 اين آمار كار جدي و برنامه ريزي شده ادارات كل ذيربط اعم از بهداشت و درمان ، محيط زيست ، جهاد كشاورزي ، ورزش و جوانان ، صدا و سيما ، شهرداريها ، صنعت و معدن و تجارت و ارشاد اسلامي را ميطلبد تا با اجراي برنامه هاي علمي و آموزشهاي لازم تحت نظر استانداري جلوي اين روند خطرناك كه هويت و اعتبار استان را مخدوش خواهد كرد گرفته شود و هم سلامت و امنيت روحي و رواني مردم تامين گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا