معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندارگفت: بحث کاهش نرخ جمعیت تهدیداتی رادر بخش های مختلف ایجاد کرده است ، که مسئولین نظام باید به آن توجه نمایند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، « محمد علی طالبی » روز سه شنبه 29 مهر ، در جلسه ی کار گروه تخصصی فرهنگی ـ اجتماعی استان که با هدف بررسی سیاست های کلی جمعیتی و بحث اورژانس اجتماعی 123 در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزارشد؛ گفت : موضوع افزایش جمعیت یک موضوع راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت : با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت این موضوع تاکید فرموده اند، تقریبا تمام ارکان نظام بسیج شدند تا با تدوین یکسری برنامه ها و سیاست ها این اتفاق صورت گیرد .
وی در ادامه تاکید نمود: ما باید در جهت افزایش جمعیت سیاست گذاری های مناسبی را به کار گیریم که در این راستا باید دلایلی که باعث کاهش رشد جمعیت شده را بررسی و متناسب با آن دلایل برنامه ریزی های مناسبی را در رابطه با این موضوع  داشته  باشیم .
طالبی بیان نمود:  بحث کنترل رشد جمعیت در بین عموم مردم تبدیل به یک فرهنگ شده و هرگاه یک موضوع تبدیل به یک فرهنگ شود دیگر به راحتی نمی توان با یکسری دستورالعمل ها و سیاست ها آن فرهنگ را تغییر داد بلکه باید در مقابل آن , فرهنگ دیگر قرار گیرد، بنابراین ما باید فرهنگ سازی را در برنامه های افزایش جمعیت در اولویت قرار دهیم و در این راستا همه ی اقشار جامعه باید کمک نمایند .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت: در بحث افزایش جمعیت باید کیفی سازی را مد نظر قرار داد که در این جهت باید یکسری سیاست های خاص و عام در نظر گرفته شود که تاکید بیشتر روی سیاست های خاص از قبیل برنامه های تشویقی مخصوص کارکنان ادارات و برنامه های متناسب با شرایط محلی و بومی است که می تواند در این زمینه صورت گیرد .
وی در ادامه اشاره نمود: وضعیت اورژانس اجتماعی در استان و بعضی از شهرستانها مناسب است و موجب ایجاد اعتماد در بین مردم شده است ؛ با این وجود هر چند اعتماد جامعه را نسبت به اورژانس اجتماعی افزایش دهیم قطعا می توانیم کنترل بیشتری بر آسایش مردم و جامعه داشته باشیم .
طالبی بیان نمود: در زمینه فرهنگ سازی باید یکسری اقدامات صورت گیرد که وظیفه صدا و سیما در این زمینه توجیح کردن بحث اورژانس اجتماعی در بین جامعه می باشد .
این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتیاد خود ریشه برخی از مسائل و آسیب های اجتماعی می باشد باید به عنوان یک آیتم مهم و ضروری در اورژانس اجتماعی به آن پرداخته شود .   
گفتنی است در ابتدای جلسه « مجيد جوادیان زاده » مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سیاست های کلی جمعیت ، علل کاهش جمعیت در ایران ، چالش های ناشی از کاهش جمعیت در ایران و سیاست های پیشنهادی در رابطه با افزایش جمعیت را اعلام نمود و از دستگاه های اجرایی خواست تا نقطه نظرات خود را در رابطه با سیاست های افزایش جمعیت اعلام نمایند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا