همایش و کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش مدرن صبح روز گذشته در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با حضور دکتر کامران صحت مدرس و مشاور شرکت های داخلی و بین المللی، دانشجویان، کارشناسان و مدیران عرصه صنعت برگزار شد.

دکتر محمدرضا مشاهیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد در این همایش با بیان اینکه دانشگاه و صنعت دو پدیده مهم در دنیای مدرن هستند که هردو برای رسیدن به موفقیت نیاز به تعامل با یکدیگر دارند افزود: با امضای تفاهم نامه ای بین دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر و به نمایندگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  استان و اتاق بازرگانی و موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران، مرکز علم و کار استان به طور رسمی راه اندازی شد و دبیرخانه این مرکز در دانشگاه یزد و با حضور دکتر محمد حسین ابویی به عنوان دبیر این مرکز شروع به کار کرده است.

دکتر مشاهیری با اشاره به این مطلب که ما در بحث رقابت پذیری جهانی هستیم افزود: رقابت پذیری جهانی یک سری شاخص هایی دارد که که برای رسیدن به شاخص ها از ارکان بنیادی آگاهی داشته باشیم. مهمترین ارکان بنیادی بهداشت و آموزش است و یکی دیگر از ارکان بنیادی، بازار است که فنونی دارد و برای موفقیت در رقابت پذیری جهانی باید بر این فنون تسلط یافت. وی یکی از این فنون مهم را بازاریابی و فروش عنوان کرد.

دکتر کامران صحت در این همایش با بیان اینکه دنیا دچار تغییر شده است گفت: برای رسیدن به موفقیت باید با دنیای امروز پیش برویم. وی قانون اول موفقیت را اصل تغییر پذیری دانست وافزود: اولین تغییر را باید از خودمان شروع کنیم و گام اول خودشناسی مدیریت احساسات است. ما باید در بهترین و بدترین شرایط کاری خود انسان شادی باشیم و در لحظه زندگی کنیم و همچنین استرس و مشغله کاری را از خود دور کنیم.

دکتر صحت که دارای دکترای بازاریابی از دانشگاه لندن است افزود: برای خودشناسی باید به توسعه فردی، توسعه خانواده، اقدامات معنوی و سلامتی اهمیت داده شود.

وی تاکید کرد برای موفقیت در کسب و کار باید خودتان، مشتریان، مدیران، سازمان خود، محصولات سازمان و شغلتان را دوست داشته باشید. شماباید کارتان را در ایده آل ترین شکل ممکن انجام دهید.وی افزود: در دانشگاه ها بین نگاه تئوریک و عملی کسب و کار تمایز وجود دارد.

وی مهمترین مشکل سازمان ها را بر اساس آمار جهانی مشکل منابع انسانی دانست و افزود: در خصوص نیروی انسانی باید به دو بحث روش جذب و حفظ منابع انسانی اهمیت داده شود. یک سازمان موفق باید درون خود را درست کند. قوانین سختگیرانه در مرحله جذب، گذراندن دوره های آموزشی تکنیک ریسک برای مدیران، ارائه شرح وظایف کامل برای کارمندان از مهمترین موارد جذب نیروی انسانی است و جذب پرسنل قوی برای یک سازمان از هدف گذاری آن مهمتر است. و همچنین برای حفظ نیروی انسانی باید به مواردی مانند داشتن برنامه رفاهی برای کارمندان موثر است.

وی تاکید کرد برای کسب و کار موفق داشتن توجه به جزییات مثل نوع لباس پوشیدن، نوع راه رفتن، نوع صحبت کردن بسیار مهمتر از کلیات است. یک سازمان موفق باید کیفیت را در عمل نشان دهد. وی همچنین روابط عمومی خوب را موثرترین شیوه اثرگذاری عنوان کرد و افزود: یک سازمان موفق در برگزاری یک سمینار به تمام جزئیات آن حتی موسیقی بخش پایانی باید توجه خاص داشته باشد.

دکتر صحت 4 عامل برای فروش موفق را توجه به خود و شناختن خود، علایق مشتریان، شناختن دقیق سازمان خود و شناختن رقیبان سازمان دانست و برای داشتن یک سازمان موفق طراحی یک نام جذاب و مناسب، طراحی یک لوگو، داشتن شعار سازمانی، کاراکتر، لوکیشن دفتر، طراحی وبسایت و بیزینس کارت را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

خبرنگار: الهام میرفخرایی
عکس: مهدی دهقان چناری










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا