مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد از ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان یزد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، حمید فخرالدین در بازدید از ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان یزد با بیان اینکه مرکز آمار ایران با توجه به شاخص های احتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی کشور را به مناطق مختلف تقسیم بندی نموده است.گفت: این تقسیم بندی با توجه به اینکه بومی نشده است یکسری ناهماهنگی و عدم تعادل در زمینه اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد با اشاره به جمع آوری اطلاعات با استفاده از رایانه قابل حمل( تبلت) در این دوره از سرشماری گفت: افزایش سرعت، کاهش هزینه ها، دقت در انجام کار و بالا رفتن کیفیت کار از مزایای حذف کاغذ و استفاده از رایانه قابل حمل است.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان یزد اظهار داشت: در این دوره از سرشماری 12 هزار نفر در رده های اجرایی مختلف مشغول به کار هستند.

وی با اعلام اینکه فرآیند اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان یزد مطلوب و رضایت بخش است گفت: برای هر ده شهرستان استان از ابتدای طرح یک نمودار آمار ترسیم شده که تاکنون براساس اطلاعات ارسال شده به مرکز آمار شهرستان یزد عملکرد خوبی را داشته است.

فخرالدین اضافه کرد: با توجه به خشکسالی سالهای اخیر، ادغام برخی از روستاها به شهر، و تغییر کاربری زمین های کشاورزی، آمار بهره برداران به نسبت سرشماری عمومی کشاورزی گذشته با کاهش مواجه خواهد بود.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد با تأکید به اینکه صحت و دقت در جمع آوری اطلاعات و همچنین رعایت دستورالعمل ها و چارچوب از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: در این سرشماری هدف جمع آوری اطلاعات به روز و دقیق از وضعیت بخش کشاورزی و ارائه به برنامه ریزان برای سیاستگذاری در 10 سال آینده می باشد.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک برنامه پنج ساله ششم توسعه تدوین خواهد شد اظهار داشت: 200 شاخص به منظور تدوین این برنامه در نظر گرفته شده که بالغ بر 50 شاخص آن مربوط به اطلاعات بخش کشاورزی حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا