معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: در استان يزد علي رغم وجود توانمنديهاي بسيار مطلوب مشكلی در زمينه اقتصادي وجود دارد و آن پراكندگي منابع مالي است كه باعث شده براي اجراي بسياري از پروژه هاي ملي و استاني از ساير استان ها سرمايه گذار به استان بيايد و بهره اي عايد استان نشود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز 4 آبان ماه در جلسه كارگروه تخصصي امور اقتصادي استان، اظهار داشت: يك مشكل در استان يزد علي رغم وجود توانمنديهاي بسيار مطلوب در زمينه اقتصادي وجود دارد و آن پراكندگي منابع مالي است كه باعث شده براي اجراي بسياري از پروژه هاي ملي و استاني از ساير استان ها سرمايه گذار به استان بيايد و بهره اي عايد استان نشود.
وي گفت: معادن متعددي از طريق مزايده واگذار مي شود كه عوايدي از آن به استان يزد نمي رسد و بايد در اين زمينه راهكار اجرايي متناسب تدوين گردد.
بابايي از تشكيل شركت سرمايه گذاري و توسعه عمران يزد در آينده نزديك خبر داد و افزود: برآنيم كه از اين پتانسيل و ظرفيت موجود در استان يزد كه برند بودن يزديها بستر اين پتانسيل موجود است در راستاي رشد روند اقتصادي استفاده كنيم.
وي ادامه داد: اتاق بازرگاني بايد سرمايه گذاران را در استان جمع كرده و سند توسعه هر شهرستان به عنوان اولويت كار دستگاه هاي مرتبط قرار گيرد.
در اين جلسه گزارش ضرورت و ارائه پيشنهاد چگونگي تاسيس نهاد سرمايه گذاري فراگير در استان و گزارش مطالعات ساماندهي توجيه اقتصادي و اجتماعي فضاهاي روستايي بخش عقدا ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون آن پرداختند.
گفتني است شركت سرمايه گذاري و توسعه عمران يزد فعاليت هايي همچون سرمايه گذاري در مقوله گردشگري، بهينه سازي آب و تامين مالي انتقال آب به استان، ساماندهي استخراج معدن در استان توسط افراد بومي و مشاركت در توليد برق و انرژي هاي نو را براي حيطه كاري خود مد نظر دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا