مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت : الگویی که دختران و زنان ما باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند این است که زینب وار،آینه دار جبهه های جنگ و هشت سال دفاع مقدس درجمهوری اسلامی ایران شوند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، " فخر السادات خامسی " ، روز دوشنبه 5 آبان ماه ، در همایش باغبان لاله های عشق و ایثار که در سالن شهید منتظرقائم دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد برگزار شد، هدف از تشکیل این همایش را تبیین نقش زن در دفاع مقدس دانست .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، این همایش را مقارن با ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین ( ع ) و روزهای آکنده از یاد و نام بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب ( س ) دانست و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار الگویی پاک و جامع از یک زن را به ما نشان می دهد و همان گونه که رهبری و مدیریت سید الشهدا ( ع ) الگوی جاودان برای وارستگان و غیرتمندان در طول تاریخ خواهد ماند، نقش بی نظیر حضرت زینب ( س) هم در حضور پررنگ خود در روز عاشورا وهم در تداوم و بقای پیام آن در طول تاریخ ماندگار خواهد ماند .
وی در ادامه گفت: خون های پاک و مقدسی که دشت کربلا را رنگین کرد به یک حماسه تبدیل شد و این حماسه یک پیام داشت که هدف و آرمان نهضت عاشورا را بیان می کرد و این پیام تنها به یک پیام رسان نیاز داشت، که پیام رسان چنین آرمان و هدف جاودانه کسی جز حضرت زینب ( س) نمی توانست باشد و چه زیبا سرنوشت یک نهضتی که عمری جاودانه دارد به دست یک زن سپرده شد .
خامسی افزود: بزرگ بانوی دشت کربلا پیام عزت و آزادگی و شهادت با عزت را در برابر زندگی ذلت بار و همچنین پیام پیروزی خون بر شمشیر را با رساترین و بهترین فریادها در گوش اهل تاریخ طنین انداز نمود و این همان رمز موفقیت و قهرمانی حضرت زینب(س ) است .
وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب بزرگترین الگو و نمونه برای زنان مسلمان در مشارکتها و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی است . بنابراین زنان ما باید با الگوپذیری از آن حضرت گام به عرصه ها و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی بگذارند و از چهره انقلابی ، سیاسی و اجتماعی ایشان درس بگیرند ، که چگونه می توان بدترین شرایط را با مدیریت قوی پشت سرگذراند .
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: ولی محوری ، وقت شناسی ، دفاع از حق و حقیقت ، شهامت ، صبوری ، ایستادگی در برابر دشمن ، فرمانبرداری از امر الهی ، عفاف و پاکدامی ، باصلاحیت و استوار سخن گفتن این بانوی بزرگوار و شیوه و منش و حتی اندیشه های والای وی درسی شود برای آموزاندن به آیندگان .
این مقام مسئول در ادامه گفت: الگویی که دختران و زنان ما باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند این است که زینب وار، آینه دار جبهه های جنگ و هشت سال دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران شوند و همچون زینب پیام رسان ارزشهای دفاع مقدس گردند و از روزهای دیانت و معنویت پاسداری کنند .
وی افزود: دختران و زنان ما باید پیام پدران و برادران خود را از جبهه های حق علیه باطل،که قیام ارزشها در برابر ضد ارزشها، دینداری در برابر کفر و حق علیه باطل بود را حفظ کنند و به نسل های آینده منتقل سازند .
خامسی تاکید نمود: دفاع مقدس هویت و تاریخ ما را ساخت، و فرهنگ ایثارگری را به جامعه ما تزریق نمود. فرهنگی که نباید در ترویج و نهادینه کردن آن در اجتماع غفلت ورزید.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می توان راهی روشن در برابر جوان امروز ترسیم کرد و اورا در برابر جنگ نرم واکسینه نمود. بنابراین باید با ارائه الگوهایی از ایثارگران و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس در تعمیق باورهای دینی و ملی نسل نوی پای انقلاب کوشید .
وی ادامه داد: باید بحران اخلاق ، بحران معنویت و بحران هویت غرب و امپریالیسم جهانی را که پیامدی جز ناهنجاری اخلاقی نداشته به جوانان امروز و آینده سازان فردا گوشزد نمود. و باید یادآوری کرد که مبارزه و جهاد پایان نیافته بلکه میدان جدیدی از مبارزه پیش روی ما گسترده شده است  و ایمان ، عشق و اعتقاد سلاح این میدان جهاد و مبارزه است .
خامسی بیان نمود: بهترین کسانی که می توانند در یادآوری مفاهیم اخلاقی و ارزشهای دفاع مقدس به جوانان، مفید واقع شوند در وهله ی اول بانوان و مادران و در مرتبه دوم متولیان فرهنگی جامعه و قشر فریخته و دانشگاهی می باشند.
وی در پایان اشاره نمود:دولت تدبیر و امید برحفظ ارزشهای دفاع مقدس و همچنین به جوانان و نقش آنها در پیشرفت جامعه اهمیت می دهد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا