معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، با اشاره به هجمه رسانه ای منتقدان دولت، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) می تواند در کاهش موج رسانه ای علیه دولت نقش آفرینی کند.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد به نقل از ایرنا، "محمدعلی طالبی" روز سه شنبه 6 آبان ماه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر یزد افزود: باتوجه به اینکه منتقدان دولت رسانه های متعددی در اختیار دارند، شاهد هجمه رسانه ای این محافل به دولت هستیم.
وی اضافه کرد: البته فضای رسانه ای کشور باز است و دولت نیز از این فضا حمایت می کند اما حجم انتقاد از دولت ما را به این نتیجه می رساند که باید در مقابل این هجمه ها برنامه های دولت تشریح شود که ایرنا می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.
معاون استاندار یزد گفت: ایرنا باید با حضور پررنگ، اثرگذار و هوشیارانه ضمن کاهش موج انتقادات غیرمنصفانه از دولت با ایفای نقش فعال جلوی فضاسازی رسانه ای را بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ایرنا به دنبال منافع خاصی نیست و لذا می تواند در فضای سالم به تشریح سیاستهای دولت بپردازد و در برابر کسانیکه که با ابزار رسانه، دولت را تحت فشار قرار می دهند به تبیین دقیق شرایط کشور اقدام کند.
طالبی اضافه کرد: انتظارات از ایرنا که همه مسوولان نسبت به آن احساس نزدیکی دارند، پوشش و انعکاس اخبار و رویدادها از خدمات دولت در استان است.
معاون استاندار یزد، پرداختن به مسائل و مشکلات مردم و معضلات اجتماعی را انتظارات دیگر جامعه از ایرنا دانست و یادآور شد: در مقطع تغییر دولت ها و به دنبال آن تغییر رویکردها، تبیین سیاستها و مواضع دولت ضروری تر بنظر می رسد.
این مسوول ادامه داد: شرایط بین المللی در منطقه و نوع فضاسازیها زمینه را برای بروز شایعات فراهم می سازد بطوریکه امروزه جو امنیتی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و در اینجاست که ایرنا می تواند خود را نشان دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استاندار یزد با بیان اینکه ایرنا در ایجاد اطمینان و اعتماد مردم نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد به عنوان رسانه برتر می تواند در این زمینه ایفای نقش کند.
وی با قدردانی از ایرنا مرکز یزد بخاطر پرداختن به موضوعات خاص گزارشی مانند بافت تاریخی، خشکسالی و بحران آب گفت: تهیه این گونه گزارشات می تواند مبنای تصمیم گیری در مسوولان و ایجاد حساسیت در آنها باشد.
این مسوول با بیان اینکه گزارشهای خبری نشان دهنده نقاط قوت و ضعف یک جامعه است، اظهار داشت: این دسته از گزارشات می تواند راهکاری برای مسوولان بوده و فراتر از خبر مورد استفاده قرار گیرد.
طالبی اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی در شهرستانها وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود و به عنوان مثال مردم شهرستانها نسبت به برخی مسایل حساسیت هایی دارند که این حساسیت ها در مرکز استان وجود ندارد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: ایرنا به عنوان رسانه نظام بدنبال تولید فرآورده های خبری هدفمند و اثرگذار در چارچوب اصل اعتدال است.
"اسماعیل جهانبخش" افزود: پوشش اخبار و رویدادهای استان در همه بخش ها و پیگیری مطالبات قانونی مردم و انعکاس آنها به مسوولان از دیگر وظایف ایرنا است.
وی اظهار کرد: ایرنا همچنین با حضور هوشمندانه در فضای رسانه ای جهان ضمن تعامل حرفه ای با رسانه های بین المللی به عنوان نماینده نظام در این بخش ایفای نقش می کند.
گفتني است در اين بازديد، "پايدار" مسئول امور خبر و رسانه استانداري يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار را همراهي مي كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا