به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوئیه" در بازدید از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت و در جمع کارکنان این اداره، با تبریک انتصاب احمد مطهری به عنوان رئیس جدید این نهاد از وی به عنوان مدیری متفکر، توانمند، مخلص و با همت بالا یاد کرد و گفت: امیدواریم در سایه مدیریت جدید و تلاش همکاران مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت شاهد تحولات چشمگیر در این عرصه باشیم.

فرماندار تفت همچنین با اشاره به اقدامات خوب این اداره در سالهای گذشته، از تلاش ها و خدمات ناصر زارع، رئیس سابق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت قدردانی کرد.

وی با بیان این که کار در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گذشته تفاوت های زیادی کرده است گفت: امروزه وجود سلایق، تحصیلات و رویکردهای متفاوت و متنوع در جامعه کارگران و کارفرمایان، برنامه ریزی های جامع و کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای این عزیزان می طلبد.

زارع مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اولین حلقه پاسخگو به جامعه کارگران و کارفرمایان عنوان کرد و افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ملجاء و پناه کارگران و کارفرمایان است که این موضوع، بر اهمیت این نهاد می افزاید.

فرماندار تفت با اشاره ضرورت توجه جدی به ارتقای وضعیت رفاهی کارگران، بر توجه و برنامه ریزی لازم در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این منظور تاکید کرد.

وی انتخاب شهر تفت به عنوان شهر نمونه گردشگری طبیعی در کشور را نشان از پتانسیل ها و توانایی های بالای شهرستان تفت در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: یکی از بهترین راهکارها برای بهره گیری سالم و شایسته از این پتانسیل و نعمت الهی برای مردم منطقه، تشکیل تعاونی هایی در این بخش است. زارع افزود: تشکیل اصولی و هدایت درست این تعاونی ها می تواند راهی برای نجات روستاها از چالش مهاجرت بی رویه و احیای حیات این مناطق دیدنی و بکر باشد.

فرماندار تفت با بیان این که خلاقیت، تفکر و اندیشه ناب باید محور توسعه شهرستان تفت باشد ادامه داد: با تلفیق درست اندیشه های خلاق و نوآور و هم افزایی توان مالی و اجتماعی افراد در قالب تعاونی ها می توان تفت را در حوزه توریسم و گردشگری به جایگاه شایسته ای رساند که هم حفظ مناطق طبیعی و گردشگری را به دنبال داشته باشد و هم رونق اقتصادی را به روستاها بازگرداند.

وی تشکیل و تقویت تعاونی ها را از رسالت های مهم دولت عنوان کرد و گفت: تبیین و اطلاع رسانی جامع جایگاه تعاونی ها از وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و تحقق درست این اصل، عرصه های اقتصادی تفت را متحول و دگرگون خواهد کرد. زارع ادامه داد: تشکیل تعاونی ها می تواند شغل پاک و درآمد سالم را به ویژه در مناطق روستایی فراهم آورد و ناجی حیات روستایی در کشور شود.

فرماندار تفت در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال"اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل در بحث مدیریت جهادی، شتاب عالمانه و آگاهانه در انجام و پیشبرد امور است که امیدواریم مجموعه مدیران شهرستان تفت در اجرای برنامه های حوزه تحت امر خود توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

در ابتدای این نشست رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت با قدردانی از نگاه باز و روشن فرماندار به بخش تعاون و کار، موضوع بازنشستگی پیش از موعد کارگران و حوادث کارگری را از مهم ترین مسائل و درخواستهای ارجاعی به این اداره عنوان و به وضعیت تعاونی های شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی جامع و کامل زمینه توسعه تعاونی ها را در شهرستان فراهم آوریم.

"احمد مطهری" با اشاره به امکانات خوب ورزشی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت اظهار داشت: تلاش می کنیم با ساماندهی و احیای امکانات و فضای ورزشی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت، این مکان برای بهره گیری و استفاده اقشار مختلف مردم شهرستان فراهم شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا