مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یزد به جایگاه رفیع عزاداری و گوهر ارزشمند نهفته در آن اشاره کرد و گفت: بدیهی است دشمنان، تلاش گسترده ای برای تخریب و تحریف آن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد حجت الاسلام محمد حسین متوسل در نشست بررسی آسیب های عزاداری در محل این دانشگاه افزود: باید با تبیین صحیح عاشورا و زندگانی امام حسین(ع) برای جوانان از این صدمات و تهدیدها جلوگیری کنیم.

وی گفت: درس های عاشورا، فلسفه قیام امام حسین(ع) و عزاداری ها از جمله مسائلی است که با بررسی آنها می توان از عمق زندگانی سید الشهدا (ع) مطلع شد.

وی به روایات ثواب گریه بر امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: از این روایات می توان به اهمیت عزاداری بر سید الشهدا(ع) پی برد.

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: کسی که در غم و مصیبت اهل بیت حتی نفس بکشد نفس وی نیز حکم تسبیح خداوند خواهد داشت که این نیز از برکات گریه بر مصیبت امام حسین(ع) است.

وی به برخی آسیب های عزاداری اشاره و تصریح کرد: برهنه شدن در عزاداری، سخنان خلاف واقع، قمه زنی و عزاداری های نامناسب از جمله این آسیب هاست که می تواند به فرهنگ عاشورا ضربه بزند.

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یزد تصریح کرد: عزاداری و برپایی مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیای خدا امری است که ریشه در قران و سیره نبوی(ص) و سیره امامان(ع) دارد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا