کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : درشش ماهه نخست سال جاری 496 نفر از مهارت آموختگان رهگیری شده مشغول به کار شدند  .

  به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد محمد دشت آبادی با اعلام این خبر گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون برای 3389  نفر از کارآموزان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان رهگیری اشتغال انجام شد که 15 در صد آنها مشغول به کار شدند .

      دشت آبادی جمع کارجویان در این دوره را 397 نفر عنوان کرد و افزود : در ارتباط با وضعیت اشتغال،از این افراد 144نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و 132 نفر به دلیل نداشتن سرمایه کافی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند .

     کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام کرد : رهگیری اشتغال از 285 دوره آموزش کارآموزان و ۱۲ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای انجام شد 28 درصد مجموع شاغلین ، 12 درصد غیر کارجو و 59 درصد کارجو بوده اند .

     دشت آبادی ادامه داد:تعداد 466 نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده وهدف آنها تکمیل مهارت وفراگرفتن حرفه های جدید بوده و 2011نفر معادل59درصد غیره کار جو که عمدتاًخانه دار 813نفر و641 نفر دانشجو بوده اند

     وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه مهمترین عامل بیکاری نیروی کار در استان یزد کمبود فرصت های شغلی و نبود سرمایه کافی شناسایی شده است ، بهبود فضای کسب و کار ، ثبات سیاست های اقتصادی و اعطای تسهیلات اشتغال زایی کم بهره و بلند مدت در بخش صنعت و بخش اشتغال خانگی می تواند بهترین استراتژی در بهبود وضعیت اشتغال باشد .

     دشت آبادی یکی از سیاست های فعال اشتغال بازار کار را ارائه خدمات مشاوره آموزشی – شغلی دانست که می تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقاء بهره وری شاغلین به همراه داشته باشد   .

     وی تأکید کرد : با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای ، افراد به سوی یادگیری مهارت هایی ترغیب و تشویق می شوند که نیاز بازار کار و جامعه را تأمین کند و از طرفی با خصوصیات ، علائق و توانائی های آنها سازگار باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا