به بهانه برگزاری جشنواره وبلاگ نویسان یزدی
بازی با توپ سفید
پرنده ها مواظب باشید! دام آنسوی دانه است
رئیس دفترمهندس سفید در مجتمع طبقاتی جوادالائمه، و شرکت پیشگامان کویر که مهندس سفید عضو هیئت مدیره و تصمیم گیرنده اصلی آن می باشد، بنا به اهدافی خاص و در راستای سیاست و برنامه های گذشته، با هیاهو و غوغا، جشنواره وبلاگ نویسان یزدی را راه اندازی نموده، و گزینش و داوری آن را بدست گرفته اند، تا باز عده ای غیر یزدی و متصل به تارهای پنهان، در زیر چتر نام یزد، به نام و نان و نوایی برسند.
دنیای بزرگ و نامحدود مجازی را کوچک و کوجک و کوچک کردن، و آنرا در درون دایره بسته و محدود جای دادن، طرحی سیاسی و تبلیغاتی و منفعت طلبانه و هدفمند، برای بازی دادن اندیشه هاست.
جشنواره وبلاگ نویسان یزد، بازی جدید و فریبنده ای است که در نهایت به موسسه جواد راه باز خواهد کرد، یک بازی حساب شده و با برنامه و کم هزینه و پر منفعت، و حال با کشاندن ایسنا منطقه و عجمین و ارشاد، به این بازی یکطرفه و از پیش نتیجه مشخص شده، معمول نیست که توپ سفید، بر تور کدام دروازه بوسه خواهد زد.
وب دریچه های باز دهکده جهانی است، وبلاگ ها در دایره محدود و مرز جغرافیایی قرار نمی گیرند، و قرار دادن وبلاگ ها در محدوده استانی و قومی، یعنی پرورش نهنگ بزرگ، در حوض کوچک کم آب.
موضوع، می تواند دایره جشنواره و وبلاگ باشد، بلاگرها از هر قوم و با هر زبانی می توانند در جشنواره موضوع ها شرکت کنند، و این مسئله تابحال بعناوین مختلف و با موضوعات گوناگون، در ایران و سراسر جهان اتفاق افتاده است، اما ایده و طرح جشنواره وبلاگ نویسان یزدی، یک طرح و ایده ناب در حد ایده جداسازی حوزه انتخابیه اردکان از میبد است، که تابحال هیچ فرد آشنا به الفبا و اصول وب، در جهان ارائه نداده، و به فکر هیچ آدم اندیشمندی نرسیده است. طرح و ایده ای در حد برگزاری جشنواره نهنگها در حوض بی آب خانه مطبوعات یزد، و حوض کم عمق میدان میرچقماق!
و اما! اگر طبق قاعده بی قاعده برگزار کنندگان جشنواره وبلاگ نویسان یزد، جشنواره وبلاگ نویسان یزد است، چرا غیر یزدی های مدیریت آنرا در دست گرفته و در آن شرکت می کنند؟ و اگر قرار است غیر یزدی ها در آن سهم و نقش داشته باشند، چرا نام یزد را به یدک می کشد؟!
بسیاری بنا بدلایل مختلف، بازی با توپ سفید را دوست دارند، و عده ای نا آگاهانه و برای سرگرمی با توپ سفید بازی می کنند، اما نهایت بازی با توپ سفید، به پادویی و دست بوسی و نوکری رسیدن است.
جشنواره وبلاگ نویسان یزدی، در نیمه راه، برای ایجاد جذابیت بیشتر و دور سازی اذهان از مفاهیم  وب و اتصال آن به مذهب، دارای جایزه حج شده، حاجی بلاگرها در راهند، و هنوز تا انتهای بازی، راه و زمان زیادی باقی مانده است.
دنیای مجازی را عینیت بخشیدن خطرناک است، چرا که تنها راه مبارزه با پرواز پرندگان، چیدن پر و بستن بال و قفس ساختن است.
قفس سپید، با ترفندی مدرن، و در راستای شناسایی و نفوذ، اندیشه های مجازی را نشانه رفته است، پرنده ها مواظب باشید، دام آنسوی دانه است!  
 12/2/85
شوق دات کام
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا