امضای تفاهم نامه بین شهرداری یزد و گروه پیشگامان کویر:

 

پیشگامی گروه پیشگامان کویر در تحقق دولت الکترونیک

با حضور شهردار یزد و مدیرعامل گروه پیشگامان کویر، تفاهم نامه همکاری در مبحث تحقق دولت الکترونیک و آموزش شهروندان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد، تفاهم نامه همکاری گروه پیشگامان کویر و شهرداری یزد در مبحث تحقق دولت الکترونیک و آموزش شهروندان به امضا رسید.

محمدرضا رضایی نژاد، مدیرعامل گروه پیشگامان کویر در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور شهردار یزد، حاتمی نسب مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر و  برخی مسئولین شهرداری یزد و با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد، در خصوص این تفاهم نامه گفت: رسیدن استان یزد به عنوان قطب فناوری اطلاعات (IT)کشور به عنوان یکی از محوری ترین شعارها و اهداف اصلی گروه پیشگامان کویر مطرح است و این گروه از تمام توان و پتاسنیل خود برای تحقق این هدف بهره خواهد برد واز هر فرصتی  برای رسیدن به ان استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل بزرگترین گروه تعاونی IT در ایران با اشاره به اجرای طرح آموزش شهروند الکترونیک در کشور و استان گفت: اجرا شدن دولت الکترونیک و شهروندان الکترونیک در نهایت به کاهش هزینه ها و شفاف سازی در امور خواهد شد و لزوم آموزش و بهره گیری مردم در این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست.  

وی خاطرنشان کرد: در این طرح گروه با همکاری شهرداری یزد با امکانات، تجربیات و توانمندی طرفین به مرحله اجرا در خواهد آمد و امیدواریم موجب اعتلای استان یزد شود.

رضایی نژاد به طرح گروه پیشگامان کویر برای اتصال رایگان مساجد به اینترانت تبیان خبر داد و گفت: شهروندان می توانند  تا سقف 2 مگابیت  به این اینترانت رایگان متصل شوند  اطلاعات مورد نیاز خود از جمله اطلاعات استان یزد را رایگان دریافت کنند.

گفت: پیشگامان کویر امیدوار است با اقدامات خود و همکاری سایر ارگانها، در استان دانش محور یزد، فناوری اطلاعات بتواند باعث اول شدن این استان در تمامی زمینه ها در سطح کشور را فراهم کند.

شهردار یزد هم در این مراسم با اشاره به جزییات این طرح گفت: دولت به عنوان متصدی اصلی این طرح مطرح است و سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور نیز متولی اجرا هستند که در شهرها این وظیفه بر عهده شهرداری گذاشته شده است.

میروکیلی افزود:با توجه با توان تجربه گروه پیشگامان کویر باعث شد تا با این گروه تعاونی همکاری داشته باشیم.

شهردار یزد همچنین درباره جزییات اجرایی شدن این طرح توضیحاتی را برای خبرنگاران ارائه کرد. میروکیلی تاکید کرد: پیشگامان کویر که مثل همیشه در دیگر زمنیه های فعالیت خود پیشگام بود ه وباعث افتخار استان یزد و صنعت فناوری اطلاعات است در مبحث اجرایی کردن دولت الکترونیک نیز پیشگام است.

گفتنی است بعد از امضای تفاهم نامه ، میروکیلی شهردار یزد ، رضایی نژاد، مدیرعامل  گروه پیشگامان کویر، حاتمی نسب مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر و خبرنگاران حاضر به محل ثبت نام این طرح در میدان آزادی مراجعه و ثبت نام کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا