عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریانی می‌کوشد ذلت را در ایران «تئوریزه» کند، گفت: به طور قطع تئوریزه‌کردن ذلت در حد ملت ما نیست.

 آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: بسیار مسرورم که در جوار بارگاه امام رضا(ع) و در میان شما سفیران نور هستم، حوزه علمیه خراسان پیشینه افتخار آمیزی در عرصه علوم و انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: با حدود ۱۵ هزار طلبه خدمتگزار عرصه فرهنگ کشور است، ما این حوزه را بزرگ می‌بینیم و بزرگ می‌دانیم، کسانی که در این حوزه حضور دارند هرگز فراموش نمی‌شوند. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز روحانیت ما در ۳ محور ماموریت دارد، خاطرنشان کرد: عرصه اول ماموریت روحانیون، "ماموریت اعتقادی" است چراکه بینش مردم در دست ما امانت بوده و به طور قطع ما هرگامی که در مسیر تحکیم اعتقادات خود برداریم بسیار ارزشمند است. به‌ویژه در فضای مجازی که امروز می‌بینیم که چه می‌گذرد، در جنگ نرم امروز دیگر حرکات فیزیکی کاربرد ندارد بلکه تنها چیزی که در برابر این موج بزرگ می‌تواند بایستد، ضد ضربه کردن مردم است.

آیت‌الله خاتمی افزود: به طور قطع ما در این حوزه نیز باید بر پایه اصل تحکیم اعتقادات و مبانی تشیع نیز فعالیت خود را گسترش دهیم، در همین راستا عده‌ای قصد دارند با فضا سازی در مقابل دفاع ما از تشیع بایستند، به طور قطع ما نباید در مبانی اعتقادی خود یک ذره هم کوتاه بیاییم به ویژه شما حوزویان عزیز که با زائرین امام هشتم (ع) سر و کار دارید باید آن‌ها را آگاه کنید.

وی با اشاره به اینکه دومین ماموریت روحانیون «ماموریت اخلاقی» است، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بر متلاشی کردن بنیان خانواده‌ها و برهم زدن فرهنگ اسلامی متمرکز شده‌اند اهمیت مباحث اخلاقی و خانواده برای ما نمود بیشتری پیدا می‌کند، به طور قطع در این راه کتاب تحکیم خانواده آیت‌الله ری‌شهری مرجعی مفید برای شما حوزویان محترم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سومین ماموریت روحانیون و طلاب «ماموریت سیاسی» است، حفظ نظام اسلامی و تقویت آن ماموریت اصلی ما است، چیزی که امروز دنیای استکبار در سر دارد چیزی جز براندازی نظام اسلامی نیست. وی تاکید کرد: به طور قطع ۱+۵ نیز مشکل اصلی‌اش بحث هسته‌ای نیست بلکه مشکلش این است چرا در گوشه‌ای از این دنیا این چنین هویت دینی عظیمی شکل گرفته است. محور تحلیلی و سیاسی همه ما باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه موفقیت روحانیون امروز بیشتر به دلیل سلوک این افراد است، بیان کرد: سلوک آن‌ها و رفت و آمد آن‌ها با مردم سبب می‌شود موفقیت‌های زیادی برایشان رقم بخورد. ساده زیستی یکی دیگر از نمونه‌های بارز یک روحانی موفق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش‌های پیش روی روحانیت امروز تاکید کرد: روحانیت یک سرمایه نفیس است، سرمایه‌ای که یک انقلاب را به ثمر نشاند و در ۳۷ سال گذشته نیز انقلاب را حفظ کرده است. تمام تلاش دشمنان نیز در جهت ضربه زدن به همین ستون مقاوم است. وی ادامه داد: امروز دشمنان می‌خواهند این گونه در میان مردم جلوه دهند که دیگر روحانیت از چشم مردم افتاده، شبکه‌های ماهواره‌ای که دروغ‌های آن‌ها حد و مرز ندارد به این فضاسازی دامن می‌زنند، به لطف خدا این موضوع را باید عنوان کرد که روحانیت هم مرجعیت خود را دارد و هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش تاکید کرد: ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم توسط دشمن و خسته نشان دادن مردم بخشی از چالش‌های پیش روی کشور ما است. القای حاکمیت دوگانه چالش دیگر پیش روی کشور است؛ عده‌ای قصد دارند به گونه‌ای کشور را جلوه دهند که برخی طرفدار ولایت و عده‌ای دیگر طرفدار دولت هستند، ما صریح می‌گوییم که کشور یک رهبر دارد و یک رییس جمهور و همه نیز با یکدیگر واحد هستیم.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: تنها راه گذشتن از این چالش تکیه بر ولایت است، چه دلیلی دارد ما نقاط مثبت کار دولت را نیز نگوییم، به طور قطع این دولت حرکت بزرگی در عرصه تحول نظام سلامت انجام داده است. برخی رسانه‌های اطلاح‌طلب می‌کوشند که ما را اپوزوسیون دولت نشان دهند اما واقعا اپوزوسیون دولت نیستیم. ما پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده‌ایم. وی تصریح کرد: این تعبیری که افراطی‌های آمریکا و افراطی‌های ایران با توافق‌نامه مخالف هستند چه معنی می‌دهد؟ افراطی‌های آمریکا صهیونیست‌ها هستند. این درحالی است که امروز برخی می‌خواهند ذلت را «تئوریزه» کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به طور قطع «تئوریزه‌کردن» ذلت در حد ملت ما نیست؛ نباید امید به بیگانگان شکل گیرد این امید چیزی نیست که از دشمن چیزی جز شر به بار نمی‌آید. کسانی از دست‌یابی به توافق نامه چنان یاد می‌کنند که گویی با این دست‌یابی ایران گلستان می‌شود.

آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود مسابقه «بدحجابی» و «بی‌حجابی» را از دیگر جلوه‌های از برهم زدن فضای فرهنگی کشور توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا