مراسم بزرگداشت اندیشمند شهیر مسیحی "جرج جرداق" محقق برجسته نهج البلاغه و نویسنده کتاب الامام علی صوت العداله الانساتیه (امام علی ندای عدالت انسانی) در یزد برگزار می شود. وی که استاد ادبیات و فلسفه دانشگاه بیروت بود...

یزد فردا: مراسم بزرگداشت اندیشمند شهیر مسیحی "جرج جرداق" محقق برجسته نهج البلاغه و نویسنده کتاب الامام علی صوت العداله الانساتیه (امام علی ندای عدالت انسانی) دوشنبه 24 آذر ساعت 18:30 در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد اسلامی یزد، با حضور مقامات کشوری، بزرگان استان، سفیر ایران در لبنان و ... برگزار می شود. از همه ارادتمندان خاندان ولایت دعوت شده تا با حضور در این مراسم از یکی از اشاعه دهندگان کلام امیرالمومنین تجلیل نمایند.

دبیر ستاد بزرگداشت گفت :جرج جرداق مسیحی چهار دهه از عمرش را برای مطالعه و تحقیق در باره امام علی (ع) صرف و ثابت کرد مولا علی (ع) فراتراز مرزها ، قومیتها و ادیان توحیدی است و فقط متعلق به اسلام و شیعه نیست. این محقق با مطالعه 200 دور نهج البلاغه توانست دائره المعارف "امام علی؛ ندای عدالت انسانی" را بنویسد. جرج جرداق دائره المعارف علی ندای عدالت انسانی در 5 مجلد با عناوین علی و حقوق بشر ، علی و انقلاب فرانسه ، علی و سقراط، علی و دوران او و علی و ناسیونالیسم عربی و بعنوان پیوست این کتاب ها هم روائع نهج البلاغه را نوشت. جرج جرداق نویسنده ، شاعر ، نمایشنامه نویس ، متفکر مسیحی و استاد ادبیات و فلسفه اسلامی دانشگاه بیروت یک ماه پیش در 84 سالگی در بیروت درگذشت .

این مراسم با همکاری استانداری یزد، اداره کل ارشاد اسلامی، دانشگاه یزد، دانشگاه امام جواد، شهرداری یزد، بنیاد نهج البلاغه و موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه و دبیرخانه حسینیه ایران در روز دوشنبه 24 آذر ساعت 18:30 در سالن "فرهنگ" اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد واقع در بلوار دانشجو برگزار می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا