مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ورزش همگانی را از اساسی ترین رکن توسعه ورزش و همچنین سلامت افراد جامعه دانست.

مسعود شریعتی در حاشیه دیدار اعضاء هیئت همگانی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با توجه به اینکه جامعه دچار فقر حرکتی شده و نسل جدید نیز با مشکلات اضافه وزن و کم تحرکی روبروست،  تلاش ما این است که آمار مشارکت شهروندان یزدی در ورزش های همگانی را افزایش بدهیم و در نهایت به هدف اصلی خود که ارتقاء سطح سلامت جامعه است دست یابیم.

وی افزود: ارتقاء شادابی و نشاط اجتماعی و تأمین سلامت روحی و جسمی آحاد مختلف مردم جامعه از سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش و جوانان است که یکی از برنامه‌های اساسی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد هم ترویج ورزش همگانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: متاسفانه درصد بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت و سرطان در یزد بالاست که یکی از راه های مقابله با بیماری ها ورزش کردن است و قطعا با توسعه ورزش همگانی سلامت افراد جامعه نیز تضمین خواهد شد.

شریعتی در ادامه به ترغیب بانوان به ورزش تاکید و  تصرح کرد: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ظرفیت قابل قبولی برای توسعه ورزش همگانی و فرهنگ سازی در امر ورزش به شمار می روند.

وی ادامه داد: بانوان و مادران ما در خانه و محل کار وظایف سنگینی دارند که این شرایط بر سلامت جسم‌شان سایه افکنده که از این رو تلاشمان این است با برنامه ریز و فرهنگ سازی بانوان بیشتری به ورزش همگانی روی بیاورند.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توسعه ورزش در سطح استان شاهد جامعه پرنشاط و سالم باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا