توانمندی های دانشگاه یزد در زمینه فناوری کاشی و سرامیک در نخستین همایش بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران تشریح شد.

 دکتر محسن خواجه امینیان با اعلام این خبر گفت: در نخستین همایش بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران که با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان ایران و انجمن علمی سرامیک در هتل المپیک تهران برگزار شد، وی به عنوان سخنران کلیدی این همایش مقاله ای با عنوان

"Study the Effect of Substitution of ZrSiO4 in the Ceramic Glaze on the Properties of the Surface"

"بررسی اثر جایگزینی سیلیکات زیرکونیم در لعاب های سرامیکی بر خواص سطح" ارائه کرد. عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد در توضیح این مقاله گفت : سیلیکات زیرکونیم از ترکیبات مهمی است که در لعاب کاشی استفاده می شود و منبع تولید داخلی ندارد. قیمت این ماده در چند سال گذشته در اثر مسایل جهانی و همچنین تحریم ها افزایش چشم گیری داشته است.

دکتر خواجه امینیان تصریح کرد: در استان یزد در پی این اتفاق، متخصصان صنعت کاشی و سرامیک و دانشگاه یزد تلاش کردند تا برای این ماده جایگزین مناسبی در ترکیب لعاب بیابند، که ضمن قیمت تمام شده کمتر، خواص فیزیکی، نوری و مکانیکی سطح را حفظ کند.

وی افزود:  نتایج این پژوهش موفقیت آمیز در این همایش ارائه شد و در ادامه سخنرانی نیز توانمندی ها، ظرفیت ها و پروژه های در دست انجام در دانشگاه یزد و استان در این زمینه تشریح شد.

شایان ذکر است در نخستین همایش بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران 12 نفر متخصص خارجی و 6 نفر متخصص داخلی، که از دانشگاه، واحدهای تحقیق و توسعه صنعت یا موسسه های پژوهشی بودند دکتر محسن خواجه امینیان به عنوان سخنران کلیدی، برگزیده و از وی تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا