طبس- قلی زاده ثالث/ سید جلال هاشمی ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: شهرستان طبس با برخورداری 56 هزار کیلومتر مربع این شهرستان را به شش استان کشور متصل می‌کند.

وی افزود: در نوروز سال گذشته تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر از این شهرستان و امامزاده طبس بازدید کردند و این شهرستان به دلیل وجود امامزاده حسین‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) و باغ گلشن از ظرفیت زیادی برخوردار است.

فرماندار طبس با بیان اینکه نگهداری راه‌های کویری از اهمیت زیادی برخوردار است و اعتبارات خوبی هم در این راستا اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال 20 میلیارد تومان در این حوزه اختصاص یافته و مشکلات خود را هم در پی دارد.

هاشمی افزود: بیشترین مشکلات همیشه در حوزه راه‌ها است که در این راستا کنترل زیرساخت‌ها و راه‌های شریانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار داشت: از مسئولان استانی تقاضا دارم که اختیارات ویژه در سطح معاونان و مدیران شهرستانی به ویژه شهر طبس را افزایش دهند در غیر این صورت این شهرستان در ایام نوروز پاسخگو نیست.

فرماندار طبس گفت: شهرستان طبس دارای ظرفیت‌های خاصی از جمله معادن، امامزاده و باغ گلشن است که این ظرفیت‌ها این شهرستان را در خراسان جنوبی متمرکز می‌کند.

هاشمی افزود: در ایام نوروز به دلیل ازدحام مسافران نوروزی، مردم طبس در خانه‌های خود از مهمانان نوروزی استقبال می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا