در مراسمی همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران برتر، انجمن علمی برتر و فعالان فرهنگی و ورزشی دانشگاه اردکان تجلیل شد.

در مراسمی که به همین منظور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید، ابتدا رئیس دانشگاه اردکان در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضرین در مراسم،16آذر روز دانشجو،25 آذر روز ملی پژوهش و همچنین 27 آذر سالروز شهادت دکتر محمدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت. دکتر حسین غفوری چرخابی همچنین در این مراسم که فضای شعر و شاعری هم حاکم بود با قرائت یکی از سروده هایش با عنوان«هلال خون» شور عاشورایی را بر مراسم حکفرما کرد.

در ادامه معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت. دکتر احمدفتاحی با گرامی داشت روز ملی پژوهش، اهمیت تولید علم را یادآور شد و گفت: اگر بتوانیم تولید علم داشته باشیم و تولید علم منجر به پژوهش شود و این رابطه دوطرفه برقرار گردد، در آینده ای نزدیک به فن آوری تبدیل خواهد شد. وی افزود: با حرکت فناوری به تجاری سازی شاهد تبدیل علم به ثروت خواهیم بود که در پیشرفت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود. دکتر فتاحی همچنین بحث تعامل دانشگاه ها را با مراکز صنعتی و کشاورزی یادآور شد و گفت: این تعامل بایستی راه رسیدن به تجاری سازی را فراهم کند و ارتقای دو سویه را سبب شود. معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه در حوزه پژوهشی به دانشجویان مژده داد در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در زمینه وایرلس، میل سرور و کتابخانه مرکزی خواهیم بود.

این مراسم که با برنامه های متنوع هنری همراه بود اشعاری توسط دو نفر از شاعران اردکانی و سه  نفر از دانشجویان قرائت شد. در پایان مراسم هم از آقایان دکتر روح الله تقی زاده به عنوان استاد پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و حسن نقی زاده به عنوان استاد پژوهشگر برتر دانشکده علوم تربیتی و همچنین خانم ها رؤیا برزگری و نجمه نصیرپور به عنوان دانشجویان پژوهشگر برگزیده در مقطع کارشناسی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی گردید. تجلیل از اعضای انجمن علمی دانشجویی دانشکده کشاورزی به عنوان انجمن علمی برتر دانشگاه، تجلیل از شاعر برگزیده شب شعر عاشورایی، مسئول اردوهای جهادی، ورزشکار برگزیده مسابقات تنیس روی میز و اعضای تیم قهرمان فوتسال دانشجویی دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا