به مناسبت فرارسیدن هفته وقف در مراسمی با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان فرماندار امام جمعه و تنی چند از مسئولان شهرستان نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در بهاباد افتتاح شد

در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهاباد حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در سخنانی بر اهمیت وقف در جامعه تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه موقوفات شهرستان بهاباد پراکنده است اداره اوقاف شهرستان بافق نمی تواند به این موقوفات رسیدگی کند و بعد مسافت تا بافق این نارسایی ها را مضاعف می کند و لذا این مسائل وجود نمایندگی اوقاف در شهرستان بهاباد را توجیه می کند.
"حجت الاسلام غلامرضا عادل" افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف و امور خیریه، این نمایندگی ها را در شهرستان ها ایجاد و راه‌اندازی می نماید.
وی با اشاره به اینکه یکی از موهبتهای وقف خدمت برای سید الشهداء در دستگاه وقف می باشد خاطر نشان کرد : وقف چشمه ای است که همیشه جاری و احسانی ماندگار است
وی افزود: امروز به برکت موقوفات٬ مساجد٬ حوزه های علميه٬ مدارس و دانشگاههایی ایجاد شده اند که مشغول ترویج معارف اسلامی و دانش هستند.
وی یادآور شد: نشر معارف اهل بيت(ع)٬اداره مجالس عزاداری و شادی اهل بيت(ع) به برکات وقف است.
مدیر کل اوقاف استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: مردم تلاش کنند تا زمانی که در دنيا زنده هستند٬ بخشی از اموال خود را وقف کنند.
وی با بيان اینکه وقف یکی از مصادیق انفاق است٬ گفت: منشا انفاق ایمان به پروردگار عالم است و پرونده ثواب اهداکنندگان زمين مسجد٬ مدرسه پس از مرگ بسته نمیشود
در ادامه این مراسم "عباس اقبال" با اشاره به جایگاه وقف در اسلام و اهمیت آن در جامعه گفت: وقف اموال از جمله صدقات جاریه ای است که تا قیامت ثواب آن به وقف کننده می رسد و از فیوضات آن بهره مند می گردد.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف در راستای اجرای سنت وقف رسالت سنگینی را بر دوش دارد گفت: متأسفانه بعضی از وقفیات به علت اینکه متولی وقف توجه نداشته مورد بی توجهی قرار گرفته که باید این گونه مسائل پیگیری شود و برای استفاده از درآمدهای موقوفات برای عملی کردن نیت واقف تلاش شود.
همچنین آقای "علیرضا تیموری آسفیچی" به عنوان مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بهاباد معرفی شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا