معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: توسعه پايدار، رويكرد استان در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" در همايش كارآفريني با نگرش ترويج توليد پاك و تجليل از پژوهشگران مهارتي برتر دانشگاه جامع-علمي كاربردي، اظهار داشت: با تأكيد استاندار محترم امروز بحث توسعه پايدار به عنوان يكي از رويكردهاي مهم در توسعه استان مد نظر قرار گرفته و به يكي از محورهاي برنامه ملي توسعه استان و جهت گيري هاي برنامه ششم توسعه در استان تبديل شده است.
وي با ذكر اهميت محيط زيست در توسعه پايدار، كاهش آلايندگي دشت عقدا- مهريز را از جمله رويكردهاي جدي استان در اين خصوص بيان كرد و گفت: استفاده مطلوب از ظرفيت استان در جهت توسعه صنايع "هاي تك" و ترويج توليد پاك مي تواند بخش عمده اي از دغدغه هاي مربوط به محيط زيست را كاهش دهد، ضمن اينكه به ايجاد محيطي سالم براي زندگي و تقويت بنيه هاي اقتصادي استان كمك نمايد.
طالبي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر ضرورت كاربردي بودن پژوهش ها، از دانشگاه جامع علمي كاربردي به عنوان يكي از مراكزي ياد كرد كه مي تواند الگويي از ارائه و كاربست پژوهش هاي كاربردي در حوزه هاي مختلف ارائه دهد.
شايان ذكر است در اين همايش از پژوهشگران، مدرسان و دانشجويان برتر واحدهاي مختلف دانشگاه جامع علمي كاربردي تجليل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا