استاندار يزد گفت: هم اکنون هم سرمایه گذار حقوقی و هم سرمایه گذار حقیقی جهت احداث این نمایشگاه در استان اعلام آمادگی نموده و با توجه به این امر چنین موقعیت مفیدی در عرصه اقتصادی استان نباید بیش از این معطل بماند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، نشست بررسی مسائل و مشکلات و لزوم تسریع در روند بهره برداری از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان یزد عصر دوشنبه 24 آذر ماه در سالن زنده یاد حمیدیا با حضور استاندار یزد ، معاونین برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد .
استاندار یزد با اشاره به سوابق امر و جلسات متعددی که جهت تسریع در بهره برداری از این پروژه برگزار شده خاطر نشان نمود: بهره برداری از این پروژه بستر بسیار مناسبی را در حوزه اقتصادی و تبادلات تجاری استان فراهم می کند و معطل ماندن آن بیش از این به صلاح استان نیست .
" سید محمد میر محمدی " افزود: هم اکنون هم سرمایه گذار حقوقی و هم سرمایه گذار حقیقی جهت احداث این نمایشگاه در استان اعلام آمادگی نموده و با توجه به این امر چنین موقعیت مفیدی در عرصه اقتصادی استان نباید بیش از این معطل بماند .
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد آنگاه خطاب به اعضای هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گفت: هدف همه ما بهره برداری هر چه سریعتر از این مجموعه است و با شرایط فعلی سه راه جهت حل این مشکل متصور است که شامل این راه حل ها می شود: الف ـ هیات مدیره فعلی تضمین کند که در قالب یک طرح و برنامه مشخص از منظر عملیاتی و مالی در یک برنامه زمانبندی حداکثر یک و نیم تا دوساله این پروژه را به بهره برداری خواهد رساند. ب ـ اگر چنین توانی در هیات مدیره فعلی وجود ندارد باید با مشارکت دیگر سرمایه گذاران در همین مدت زمان این پروژه به بهره برداری برسد. ج ـ در غیر این صورت هیات مدیره فعلی با حفظ همه حقوق از اجرای این پروژه کناره گیری کند و احداث این طرح به سرمایه گذار جدید واگذار گردد.
استاندار یزد تصریح کرد: تکلیف این امر باید هرچه زودتر مشخص شود و هیچ مشکلی نباید مانع ما در انجام درست امور باشد .
وی خاطر نشان نمود: اگر برنامه مشخص و زمانبندی شده عملیاتی و مالی جهت بهره برداری از این پروژه حداکثر ظرف مدت یک و نیم تا دو سال آینده توسط هیات مدیره فعلی ارائه شود آنگاه اقدامات لازم جهت فراهم ساختن زیر ساخت ها و کمک های موثر از سوی دولت و استانداری یزد نیز صورت خواهد پذیرفت چرا که انجام هر پروژه از جمله این طرح باید با دید اقتصادی یعنی انجام سرمایه گذاری به موقع و بهره برداری به موقع همراه باشد و اين يك اصل بديهي است كه در کار اقتصادی و عمرانی نیاید از ضرر استقبال کرد .
"سید محمد میر محمدی" همچنین در ادامه خطاب به هیات مدیره فعلی این شرکت تاکید کرد: در راستای منافع عمومی و حفظ جایگاه استان در عرصه اقتصادی و کمک به تولید کنندگان و در جهت ارتقاء افتخار و عزت استان یزد ، باید ظرفیت لازم را جهت اجرای این پروژه ایجاد نمایید تا تکلیف این امر حداکثر در مدت زمان عنوان شده روشن گردد.
وی تصریح کرد: قانون نیز این اجازه را به ما داده است که در شرایط کنونی با خلع ید هیات مدیره فعلی سرمایه گذاران جدید را وارد این عرصه نمایيم .
وی در پايان با بیان این امر که همواره باید در انجام امور مثبت نگری را پیشه ی خود نمود و تفکرات منفی را از ذهن خود دور کرد گفت: هموراه باید رقابت مثبت در همه ی امور سر لوحه کار ما باشد و در این مورد خاص که احداث نمایشگاه بین المللی به توسعه ی روابط خارجی و رشد اقتصادی استان کمک بسیاری می کند باید مجموعه این مسائل را در قالب سیستم جامع بنگریم و بدان عمل کنیم .
گفتنی است در ابتدای این جلسه " سید حسینی " معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن بیان گزارشی از سوابق احداث این پروژه از سال ها قبل تا کنون گفت: احساس ما این است که با توجه به گذر زمان هیچ گونه اراده ای مبنی بر احداث این پروژه وجود ندارد و قرار نیست در این خصوص اتفاق مثبتی رخ دهد ، در غیر این صورت تمامی زیر ساخت های لازم جهت اجرای پروژه فراهم خواهد بود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا