سمینار آشنایی با علوم وفناوری نانو وکاربردهای آن جهت دبیران فیزیک، شیمی، زیست شناسی وعلوم تجربی با حضور زارع معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان و میرحسسینی رئیس پژوهشکده نانو ساختار دانشگاه پیام نوریزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، محمود زارع معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان در این سمینار به توسعه علم وآغاز توسعه علم در زندگی بشر وانقلاب های علمی عظیمی که درزندگی بشر به وقوع پیوست اشاره کرد وگفت : علوم برتر جهان وتحولات در این علوم از جمله علم ودانش هسته ای ، ژنتیک حیاتی وسلول های بنیادی ، انرژی های نو وپاک پ وفناوری نانو ومزایا وکاربردهای آن در زندگی بشر بسیار تاثیر گذار است.

دکتر میرحسینی رئیس پژوهشکده نانو ساختار دانشگاه پیام نوریزد نیز درادامه این سمینار آموزشی ضمن ارائه گزارش عملکرد وفعالیت های پژوهشکده نانو ساختار، مطالبی در زمینه مزایای انتخاب رشته وتحصیل در این رشته وگروههای علمی فعال در این پژوهشکده بیان کرد.

همچنین شهسواری دانشجوی دکتری علوم وفناوری نانو و مدرس ستاد نانو به ارائه مطالبی در رابطه با این علم از جمله تعریف علم نانو – خواص و ویژگی وامتیازات وبرتری های آن به سایر علوم پرداخت.

وی ستاد فناوری نانو ریاست محترم جمهوری و باشگاه نانو واهداف و فعالیت های این ستاد و المپیادهای نانو وچگونگی تاسیس آزمایشگاه نانو دانش آموزی و عملکرد آن را هم در حوزه دبیران و هم در حوزه دانش آموزی و دانشجویی به حاضرین معرفی کرد.













  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا