برنامه گرامیداشت هفته سوادآموزی دریزد اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش  مرآت امین الرعایا در جلسه هماهنگی برنامه های سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی گفت برنامه های گرامیداشت هفته سوادآموزی از ششم تا دوازدهم دیماه برگزار می شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان یزد به روز شمار این هفته اشاره کرد وافزود:اولین روز این هفته به نام "سوادآموزی ورسانه های جمعی " نام گذاری شده ولذا سوادآموزی استان برنامه های را برای انعکاس فعالیت های خود درشبکه های مختلف صداوسیما و جراید تدارک دیده است.

وی افزود: هفتم دیماه به روز " سوادآموزی وتجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) " نام گذاری شده است ودراین روز مسئولان استانی از کلاس های سوادآموزی درسطح استان بازدید خواهند کرد.

امین الرعایا هشتم دیماه را روز " سوادآموزی واقتصاد وفرهنگ درپرتو عزم ملی ومدیریت جهادی" بیان کرد وگفت : در این روز نشست های تخصصی با حضور صاحبنظران درخصوص اثرات سواد وتاثیرات آن دراقتصاد وزندگی افراد، مسابقه انشا نویسی سوادآموزان با موضوع فرهنگ، اقتصاد، مدیریت جهادی و مدیریت آب در کشور، برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در چهارمین روزا ز هفته سوادآموزی که به نام "سوادآموزی، بصیرت ومیثاق با ولایت و رهبری" می باشد کارکنان و آموزش دهندگان با ائمه جمعه مناطق و نواحی استان دیدار می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان یزدافزود: ده دیماه روز"سوادآموزی ومشارکت های بین بخشی" نامگذاری شده ودر این روز از فعالان سوادآموزی، رابطین دستگاههای مشارکت کننده وهمچنین چهره های موفق، مدیران مدارس، اموزش دهندگان، بازنشستگان و کارکنان نمونه حوزه سواد اموزی استن تجلیل می شود.

وی به روز 11 دی ماه که روز "سوادآموزی و شهدای عرصه سوادآموزی " نامگذاری شده اشاره کرد و گفت : در این روز مراسم تجلیل از شهدای سوادآموزی با عنوان پرواز سرخ ودیدار و تکریم خانواده  این شهداانجام می شود.

امین الرعایا اخرین روز از هفته سوادآموزی را به نام روز " سوادآموزی درسایه فرهنگ نماز و انتظار" اعلام کرد وافزود: در این روز که مصادف با برگزاری نمازجمعه می باشد بخشی از خطبه های نماز جمعه نیز به موضوع سوادآموزی اختصاص می یابد.

 



 
     









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا