مشاور وزیر آموزش وپرورش گفت : با تدوین سند تحول بنیادین رویکرد آموزش و پرورش از دانش محوربه سمت تربیت محورهمراه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری ها ی حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش دراین همایش اظهار داشت:  نماز شاخص اصلی تربیت اسلامی است و امامان جماعات به عنوان پرچمداران این نماددر مدارس ظرفیت بالقوه دانش آموزان را بالفعل تبدیل  می کند.

حجه الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی با اشاره به تعریف 43 درصد از راهکار سند بنیادین آموزش و پرورش به همکاری با حوزه علمیه افزود : 50 درصد سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در سند تحول آموزش و پرورش نیزاستفاده از ظرفیت حوزه علمیه است.

وی تعامل روحانیون و حوزویان را ضروری دانست و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید اساس محور تعلیم و تربیت و اهداف و سیاست های آموزش وپرورش بر پایه اسلام و قرآن قرار گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش طی سالهای اخیر از نظر علمی در رشته های پایه ، رایانه ، نانو و نجوم موفق بوده و دانش آموزان این مرز و بوم رتبه های خوبی در این زمینه کسب کرده اند.

وی با بیان این نکته که این نهاد در اهدافی که برای آن تبیین شده موفق عمل کرده افزود: تربیت اسلامی دانش آموزان برعهده ما روحانیون است.

وی با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش دو مقوله تربیتی و آموزشی است تصریح کرد: تعامل این دو نهاد می تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

امام جمعه محمد آباد یزد هم در این گردهمایی با بیان اینکه امر نماز در فرهنگ و دین ما از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است گفت: در جهت پرتو فرهنگ اسلام و ارتباط انسان با خدا نگرانیهای دنیوی از بین میرود.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان گسترش یافته افزود: باید در این زمینه مدیریت کنیم و آثار سوء آن را به دانش اموزان با زبان خودشان بازگو کنیم.

وی گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگی اسلامی برعهده روحانیون است که ارج معنوی آن بالاتر از مزد آن است.

همچنین علی اسلامی مدیر عامل آبفای استان یزد نیز در خصوص بحران آب در استان و پرسش  مهر پانزدهم رئیس جمهور برای ائمه جماعات مدارس استان و نقش موثر آنان در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در بین دانش آموزان مطالبی را بیان نمود

گفتنی است در این همایش که با حضور افزون بر 500 نفر از ائمه جماعات مدارس استان یزد در مجتمع فرهنگی دانش اموز برگزارشد برخودار نبودن برخی مدارس استان از فضای نماز خانه ، قطع سرانه نماز در مدارس و... از جمله مشکلاتی بود که مطرح شد.

 

 



















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا