به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: محمد ابراهیم اقبالی گفت: موفقیت در جهان به ارتباطات صحیح و بیشتر بر می‌‌گردد که بخشی از این ارتباطات ماهواره و وسایل ارتباطی دیجیتال است و بخشی دیگر به راه ها و ووسایل حمل و نقل از جمله قطار ها برمی گردد.

وی افزود: اگر وسایل ارتباطی نباشد قطعا در کارها مشکل ایجاد می شود.

مدیر کل راه آهن شرق ادامه داد: تمام خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای در کنار هم هستند تا نقاط کور را برطرف کرده و به پیشرفت و تکنولوژی برسیم.

وی حمل انبوه بار و مسافر، ایمنی بالا، آلودگی کمتر و راحتی بیشتر را از مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل برشمرد و برای درک ایمنی بالای قطار خواستار بررسی و مقایسه تعداد حوادث و تلفات شیوه های مختلف حمل و نقل شد.

مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به اینکه این ناحیه حدود 10 درصد خطوط ریلی کشور را شامل می شود گفت: راه آهن شرق با 1000 کیلومتر خط اصلی بزرگترین ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی است که در نقطه ای سوق الجیشی واقع شده است که بیشترین حمل بار کشورهای آسیای میانه از این نقطه است و حد فاصل کریدور شمال به جنوب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک 30 کیلومتر از خطوط این ناحیه بهسازی می شود گفت: راه آهن شرق سکان دار بارگیری در راه آهن است که توانسته است توجه مسئولان راه آهن را به خود جلب کند.

اقبالی گفت: با وجود اینکه سه ماه از سال باقی مانده است عملکرد این اداره کل 112 درصد می باشد که نسبت به برنامه پیش بینی شده برای این ناحیه 12 درصد جلوتر هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی نیز در خصوص اهمیت نماز صحبت کرد و خواستار توجه مدیران و کارکنان به نماز شد.

حجت الاسلام و المسلمین کمیلی از مردم خواست تا احکام نماز را به فرزندان خود بیاموزند.

تقدیر از کارکنان راه آهن شرق و خادمین نماز و پذیرایی از مسافران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان امام جمعه شهر طبس نیز پایان بخش مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در راه آهن شرق بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا