طبس- قلی زاده ثالث/ نماینده مردم شریف طبس در جمع خبرنگاران به سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت‌ راه‌های طبس پیشنهاد شده تا وزیر راه و شهرسازی به طبس سفر کند که با این خواسته موافقت شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات زیاد دولت ولی اعتبارات بسیار خوبی برای راههای شهرستان طبس اختصاص داده شده و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و جاده طبس-بشرویه در بودجه سال آینده 400 درصد رشد اعتبارات دارد و نیز 400 هزار تن قیر حدود 60 میلیارد ریال قیر جهت راه‌های شهرستان تا کنون گرفته شده است.

وی دوبانده شدن راه طبس- یزد را دارای 100 میلیارد ریال اعتبار برشمرد و افزود:برای جاده دیهوک تا بجستان 300 میلیارد ریال اعتبار گذاشته شده است.

توطئه‌هایی برای تضعیف راه‌آهن شرق در حال اجراست

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی افزود: راه آهن طبس-بافق-مشهد 500 میلیارد ریال اعتبار دارد و اعلام می‌کنم که راه آهن شرق به مرکزیت طبس را کسی نمی‌تواند جابه‌جا کند، ولی توطئه‌هایی برای تضعیف راه‌آهن شرق در حال اجراست و از سمت تربت حیدریه توطئه‌هایی انجام می‌شود و ما این را نمی‌پذیریم و حتما از سوی وزیر پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم شریف طبس علی‌رغم صحبت‌های اخیر مدیرکل راه آهن شرق در خصوص عدم امکان ایجاد بندر خشک در طبس گفت: ایجاد بندر خشک در طبس در حال پیگیری است و بهترین زمین‌ها در طبس تقریبا در دل کشور وجود دارد و کالاهای معدنی را می‌توان ترانزیت کرد و می‌طلبد مسئولان در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا