مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت 30 موقوفه جدید در مناطق مختلف استان یزد خبر داد و گفت: نام دو پدر شهید در میان اسامی واقفان جدید استان یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ، در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف با اشاره به آیات و روایات مربوط به وقف و جنبه‌های دنیوی و اخروی این سنت حسنه اظهار داشت: وقف یکی از پشتوانه‌های مهم فرهنگ و معنویت و عامل نشر دین اسلام است.
وی با بیان اینکه مساجد از مصادیق وقف هستند، عنوان کرد: اگر این همه مسجد برای تبلیغ دین و بیان احکام و آموز‌ه‌های دینی نبود، به طور قطع امکان بسط و گسترش فرهنگ اسلام فراهم نمی‌شد.
عادل تصریح کرد: جدای از بحث معنویت، یکی از جلوه‌های مهم وقف، تجلی نوع‌دوستی و انسان‌دوستی است که نمونه‌های آن وقف‌های انسان‌دوستانه‌ای است که در استان یزد و شهرستان مهریز صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین با بیان اینکه وقف همچنین گنجینه‌ای برای حمایت از علم و دین و توسعه دانش است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مصداق بارز وقف، محل ترویج علم و دانش و دین اسلام هستند.
وی با بیان اینکه برخی از موقوفات استان یزد در نوع خود جالب توجه هستند، تصریح کرد: این وقف‌ها نشان از روحیه همدلی بالا در میان مردمان یزد بوده و بسیاری از آنها برگرفته آداب، روش‌های زندگی و سبک‌های زندگی آنها بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 30 موقوفه جدید از ابتدای امسال در استان یزد به ثبت رسیده است، افزود: نام دو پدر شهید در میان واقفان به ثبت رسیده که یکی پدر شهید ایزدی بیدانی منزل مسکونی خود و دیگری پدر شهید بغدادآبادی زمین 368 مترمربعی را خود را وقف کردند.
وی از دیگر وقف‌های ثبت شده به وقف هشت باب مغازه در میبد، 30 دقیقه آب کشاورزی در اشکذر، منزل مسکونی در تفت، باغ پسته در بافق و ... اشاره کرد.
این مسئول در بخش دیگری از نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته وقف پرداخت و بیان کرد: هدف اصلی این برنامه‌ها، ترویج فرهنگ وقف است که در این راستا 22 ایستگاه «همه واقف باشیم» با حضور روحانیون برای بیان احکام و حسنات وقف در طول هفته وقف ایجاد خواهد شد.
وی، برپایی هفت خیمه معرفت در سطح استان، برگزاری همایش وقف و رسانه، برگزاری مراسم‌های عزاداری به مناسبت رحلت حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با حضور هیئت‌های مذهبی در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان، افتتاح نمایشگاه وقف، غبارروبی از مزار شهدا و برگزاری همایش یاوران وقف را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.
گفتنی است از 29 آذر تا پنجم دی به عنوان هفته وقف تعیین و نامگذاری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا