آغاز امامت حضرت حجت (عج) در مدارس گرامی داشته می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل‌ آموزش و پرورش استان یزد رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز این اداره کل با تبریک سالروز آغاز امامت امام عصر ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) گفت : با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت های مهدوی و لزوم ترویج فرهنگ مهدویت و آشنا ساختن دانش آموزان به ویژه نسل جوان با نقش امام عصر "عج" در زمان غیبت و وظایف منتظران و نظر به فرا رسیدن آغاز امامت حضرت ولی عصر "عج" ( 9ربیع الاول ) ، برنامه های گرامیداشت این عید بزرگ در مدارس اجرا می شود .

 " محمدعلی فتحی " به صدا در آمدن زنگ صبحگاه انتظار ( 8 صبح ) در روز شنبه 9 ربیع الاول ( 21 دی ماه ) در تمامی مدارس استان ،‌ قرائت دعای عهد در مراسم صبحگاه و آغاز جلسه امتحانات ، برپائی نمایشگاه کتاب با موضوعات مهدویت ، اجرای سرود مهدویت ، برگزاری مسابقات آشنایی و معرفت بیشتر با امام زمان(ع) ، نامه ای به امام زمان "عج" ، شعر ، نقاشی ، نقاشی همگانی ، مقاله نویسی ، نشریه دیواری و ...، ‌تشکیل حلقه های صالحین مدارس با موضوع انتظار و شهادت ، برگزاری باشکوه دعای ندبه دانش آموزی و فرهنگیان با برنامه های ویژه شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) (جمعه 8ربیع الاول) را از جمله این برنامه ها دانست .

فتحی به اعزام دانش آموزان مهدی یاور به اردوهای زیارتی- سیاحتی و آموزشی ( قم و جمکران ) و برگزاری دوره های مختلف آموزشی مهدویت در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود : این برنامه ها نیز بعد از ایام امتحانات تدارک شده است .

وی برگزاری برنامه گرامیداشت نهم ربیع الاول در اداره کل آموزش و پرورش را خاطر نشان کرد  و گفت : این مراسم همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر قرائت زیارت آل یاسین ، سرود امامت و سخنرانی و ... در روز شنبه برگزار می شود و سایر ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق 14 گانه استان نیز برای بزرگداشت این روز برنامه های مشابهی را برگزار خواهند کرد .

***

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا