ارائه گزارشی از فعالیت های گروه پیشگامان کویردر کنفرانس  رسانه ای


یزدفردا :کنفرانس خبری مدیران گروه تعاونی پیشگامان کویر و اصحاب رسانه برگزار شد.

 به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی در نشستی با حضور مدیران گروه تعاونی پیشگامان کویر و اصحاب رسانه از تلاش های ایثارگران عرصه رسانه تجلیل شد.


در این مراسم که در هتل تاریخی ملک التجار برگزار شد در ابتدا مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان فرصت مغتنم برای خودسازی یاد کرد.


سید امیرحسین حاتمی نسب با تسلیت شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار از خبرنگاری به عنوان یکی از سخت ترین مشاغل در دنیا یاد کرد و گفت: خبرنگاران به دلیل ماهیت شغلشان با آسیب های زیادی مواجه هستند.


حاتمی نسب به برنامه های در دست اقدام گروه در حوزه های مختلف گفت: به زودی دسترسی کلیه افراد جامعه به اینترانت رایگان با سرعت 2 مگابیت در ثانیه فراهم می شود.


وی از تفاهم نامه شرکت پیِشگامان کویر با موسسه تبیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در قابل این تفاهم نامه شهروندان از منازل خود به صورت رایگان به اینترانت متصل می شوند. و به کلیه اطلاعات مورد نیاز روزمره خود به صورت رایگان دسترسی داشته و از مزایای زیاد ان بهره مند می شوند.


حاتمی نسب با بیان اینکه شرکت تعاونی پیشگامان از 26 شرکت اقماری در حوزه فناوری اطلاعات و IT تشکیل شده است، تاکید کرد: شرکت تعاونی پیگشامان در سال جاری راه اندازی بانک الکترونیک وبانک تجاری به صورت همزمان را پیگیری می کند.


وی در خصوص بانک الکترونیک خاطرنشان کرد: گروه تعاونی پیشگامان منتظر ابلاغیه دستورالعمل های بانک مرکزی در این خصوص است و همزمان تاسیس بانک تجاری خود را در قالب موسسه مالی اعتباری پیشگامان همیار پیگیری می کند.


مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر خاطرنشان کرد: شرکت پیشگامان در سال جاری پیگیر بندر خشک در یزد است که رونق بسیاری را برای یزد رقم خواهد زد. این بندرامکان ترخیص کالا را در استان یزد برعهده خواهد داشت و تحول عظیمی را در بحث رونق اقتصادی در بخش های مختلف حمل ونقل و ... به دنبال خواهد داشت.


حاتمی نسب به انتشار ماهنامه مهندسی ارتباطات در سطح کشور توسط روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان کویر خبر داد و گفت خوشبختانه در مدت انتشار این نشریه، تاثیرات خوبی را داشته است و امیدواریم با همراهی جامعه نخبگان و اهالی قلم ورسانه شاهد افزایش کیفیت آن باشیم.


همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان امن افزار نیز در سخنانی اظهار داشت: به زودی مرکز عملیات امنیت داده ها SOC برای نخستین بار در خاورمیانه در استان یزد به همکاری شرکت اکستول مالزی راه اندازی خواهد شد.


محمدعلی عاقلی برآوردهای اولیه برای راه اندازی این مرکز را که در ابتدای امر به صورت پایلوت در ابعاد کوچک تر خواهد بود را بیش از 60 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با راه اندازی کامل آن زمینه اشتغال 60 تا 70 نفر از نیروهای نخبه و فنی فراهم می شود.


عاقلی همچنین از راه اندازی دیتا سنتر تحت استانداردهای جهانی در زمینی به وسعت یک هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی یزد خبر داد و افزود این مراکز با اعتبارات خرد سهامداران گروه پیشگامان کویر در حال محقق شدن هست.


وی با اشاره به اینکه مرکز عملیات داده (SOC) باهزینه اولیه یک میلیون دلارساخته می شود، افزود: طراحی این مرکز به پایان رسیده و در سال جاری به بهره برداری می رسد.


وی با اشاره به اینکه کمتر از 7 تا 8 مورد مرکز عملیات داده در جهان وجود دارند، افزود: ساخت این مرکز در راستای ضرورت وجود یک مرکز امنیت داده در خارج از پایتخت در دستور کار پیشگامان کویر قرار گرفته است.



عاقلی با بیان اینکه ارزش افزوده IT درجهان 40دصد است و شرکت پیشگامان به این عدد در ایران رسیده است، افزود: شرکت پیشگامان پیگیر اتصال ایران به فیبرنوری دریای آزاد است و اکنون این پروژه در مرحله کابل کشی زیر دریا قرار دارد.


وی با بیان اینکه در گذشته پهنای باند ایران به صورت استیجاری و با هزینه های بسیاری خریداری شده است، افزود: این پروژه با هزینه اولیه 60 میلون دلار آغاز شده و 22 بهمن سال حاری افتتاح خواهد شد.


عاقلی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه وابستگی ایران در این زمینه قطع می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه پهنای باند داخل کشور را تامین و از طریق آذربایجان و ترکیه به اروپا منتقل می شود.


گفتنی است در این مراسم که با حضور خبرنگاران استان یزد در هتل تاریخی ملک التجار برگزار شد از خبرنگاران فعال با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا