دکتر رحیمی نژاد:در حد توان براي اجرا نمودن اين طرح در مدارس مختلف استان اعم از دولتي و غيردولتي تلاش خود را خواهيم كرد تا شاهد بهره مندي والدين و همچنين دانش آموزان استان از اين آموزشها باشيم.

عصر روز دوشنبه 16 ارديبهشت ماه تعدادي از مسئولين استاني ازجمله آقاي دكتر رحيمي نژاد رئيس سازمان آموزش و پرورش استان، جناب دكتر رحيمي نسب رئيس سازمان بهزيستي استان و آقاي مهندس سعيد عبداللهي مدير كل دفتر اجتماعي استانداري با حضور در محل اجراي دوره آموزشي هوش اخلاقي ، از فعاليت مؤسسه قرآن و عترت هيئت انصارولايت يزد در اين زمينه بازديد نموده و از جزئيات این طرح باخبر شدند.

در ابتدای امر مسئولین با استقبال گرم وصميمي مهندس حسيني؛ مديرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت انصارولایت ، حجت‌الاسلام و المسلمين صداقت؛ مديريت اجرايي هيئت انصارولايت، جناب آقاي عشقي؛ مسئول آموزش موسسه، دكتر فلاح؛ استاد ومبتکر طرح و سركار خانم سرخوش؛ مدير دبستان سیدالشهداء و همچنين مربيان طرح قرارگرفتند.

در این بازدید، جناب آقای دکتر رحیمی نژاد؛ رئيس سازمان آموزش و پرورش استان ضمن تشكر از هيئت انصار ولايت و مجموعه افرادي كه در اين زمينه فعاليت داشته اند؛ اظهار داشت:با توجه به نياز شديد جامعه ونسل جديد مابه مباحث خوب زيستن و همچنين تغييراتي كه در ساختار اجتماع و خانواده و نظام آموزش و پرورش ايجاد شده است؛ وجود چنين برنامه ها و آموزشهايي ضروري بوده و اين اقدام كه از طرف هيئت انصارولايت يزد انجام شده حركتي ارزشمند مي باشد. چراكه آموزشهايي از اين جنس باعث مي‌شود فرزنداني داشته باشيم كه بتوانند در عين حفظ ارزشهاي لازم براي متعالي زيستن؛ براي زندگي در قرن جديد كه ساختارهاي خاص خودش را دارد آماده باشند. دكتر رحيمي نژاد ضمن تشكر از مسئولين محترم مجتمع سيدالشهداء كه در اجرايي شدن اين طرح، همكاري صميمانه اي داشته اند همچنین از دكتر فلاح، به خاطر ايده خوب و همكاري ايشان در راستاي اجرايي شدن طرح قدرداني نموده و گفت: هرچند گاهي با محدوديتهايي مواجه هستيم اما از چنين اقدام ارزشمندي استقبال مي كنيم و در حد توان براي اجرا نمودن اين طرح در مدارس مختلف استان اعم از دولتي و غيردولتي تلاش خود را خواهيم كرد تا شاهد بهره مندي والدين و همچنين دانش آموزان استان از اين آموزشها باشيم.

در ادامه دكتررحيمي نسب رئيس سازمان بهزيستي استان در جمع مربيان طرح هوش اخلاقي پس از تشكر از هيئت انصارولايت و دكتر فلاح به خاطر تلاشهاي صورت گرفته در طول يك سال گذشته؛ وجود دكتر فلاح را نعمتی برای استان دانسته و ايشان را به عنوان يكي از نوادر استان كه هم در زمينه علم و هم در تقوا قابل تقديرند معرفي نمود.

وی همچنين به منظور بيان اهميت اين طرح آموزشي بيان داشت: وظيفه همه ما به عنوان مسئولين، مربيان،معلمان و والدين،تربيت انسان است.انساني كه بتواند درطول دوران حيات خود، زندگي خداپسندانه‌ اي داشته باشد. اينكه هركدام از ما چه تخصصي داشته و چگونه است تنها قسمتي از زندگيست و شايسته نيست كه كودكاني را تربيت كنيم كه متخصص باشند اما از لحاظ سازگاري اجتماعي و كسب مهارتهاي زندگي توانايي لازم را ندارند. و بررسي زندگي متخصصيني كه در زندگي خانوادگي خود دچار مشكل بوده و در نهايت به طلاق ختم شده؛ خود، دليلي است بر اهميت و ارزشمندي اين طرح و آموزش. ايشان در ادامه اظهار داشت: كه عدم چنين آموزشهايي در حوزه كودكان و صرفاً توجه به آموزش بدون پرورش، باعث افزايش آسيب هاي اجتماعي خواهد شد. لذا آموزش هوش اخلاقي و تمرين آن از اهميت خاصي برخوردار بوده و باعث مي‌شود تا اين ارزشها ملكه ذهن كودك شده و در آينده مشكلات اجتماعي و ارتباطي كمتري داشته باشد.

رئيس سازمان بهزيستي استان در اين ديدار اعلام نمود كه حدود 45%پرونده‌هاي اختلاف خانوادگي كه در طول سال 91 به اين سازمان ارجاع داده شده، پس از آموزش 10 ساعته اين سازمان به سازش رسيده و افسوس مي خوردند كه چرا اين آموزشها را قبلاً نديده بودند تا دچار مشكل و اختلاف نشوند. دكتر رحيمي نسب اعلام داشت وجود موارد ذكر شده، دليل محكمي بر ضرورت و اهميت و ارزشمندي اين طرح در زمينه آموزش هوش اخلاقي در حوزه آموزش و پرورش كودكان ، می باشد.

در آخر، مراسم تجليل و تقدير و تشكر از استاد بزرگوار طرح هوش اخلاقي_آقاي دكتر فلاح _ به مناسبت هفته معلم و به پاس زحمات بي دريغ ايشان در طول دوره برگزاري اين طرح كه به صورت اتفاقي با حضور مسئولين محترم همراه شد؛ رنگ و بوي خاصي به اين ديدار داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا